محمد محمدی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مدرسه در زمینی به مساحت 2هزار متر مربع در روستای دره ای بخش دلفارد توسط واقف ساخته و در سامانه جامع موقوفات ثبت شد.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری اداره آموزش و پرورش جیرفت این موقوفه با تکمیل امکانات آموزشی برای تدریس دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی از اوایل مهر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: سال گذشته با همت خیران نیکوکار 15 مورد وقف در این شهرستان ثبت شد که وقف 2 هزار و 500 متر مربع باغ گل محمدی برای امور عام المنفعه و خیریه در منطقه سربیژن از موقفات مهم ثبت شده شهرستان جیرفت است.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت افزود: فرهنگ وقف باید در جامعه نهادینه و نیت وقف ها به سمت مصارف عام المنفعه هدایت شود.
وی بیان کرد: با وجود مشکلات مالی در جامعه در زمینه گرایش به سمت وقف های عام المنفعه رشد خوبی را در شهرستان جیرفت شاهد بودیم.
محمدی فر با اشاره به اهمیت وقف مشارکتی در جامعه گفت: وقف مشارکتی در جامعه نهادینه نشده و باید با فرهنگ سازی، مشارکت مردم را از طریق این نوع وقف جلب کنیم زیرا مصارف این نوع وقف به مسائل عام المنفعه است.
وی بیان کرد: در وقف مشارکتی هر فردی با هر بضاعت مالی می تواند با مراجعه به بانک ملت، اوراق وقف را که از یک میلیون ریال به بالاتر است دریافت کند و در امور خیر شریک شود.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.