علی گنج کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فردی عصر دیروز (جمعه) با شماره 112 جمعیت هلال احمر تماس گرفت و از مفقود شدن چهار دختر 9 تا 12 ساله خبر داد.
وی بیان کرد: چهار دختر از خانواده ای که به منظور گردشگری و تفریح به منطقه کشیتوئیه (بین شهداد و گلباف) رفته بودند، جدا شده و مسیر را گم می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: چهار تیم از پایگاه امداد و نجات شهداد، سیرچ، نهبندان و تیم آنست (سگ های تجسس و نجات) به منطقه اعزام و عملیات نجات آغاز شد.
وی افزود: امدادگران شامگاه جمعه موفق به نجات این افراد نشدند و صبح شنبه پس از چند ساعت تلاش و جست و جو تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر دختران مفقود که در یک پناهگاه صخره ای شب را گذرانده بودند نجات و به خانواده ها تحویل داده شدند.
گنج کریمی بیان کرد: خوشبختانه حال این افراد خوب است و آسیبی ندیده اند.

**نجات سه نفر در کوه های کوهپایه
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان همچنین از نجات سه نفر در کوه های وامق آباد کوهپایه (از توابع کرمان) خبر داد.
گنج کریمی افزود: 2 مرد و یک زن حین کوهنوردی به نقطه ای رسیدند که قادر به بازگشت نبودند و پس از تماس با جمعیت هلال احمر، تیم کوهستان به منطقه اعزام شد و این افراد نجات یافتند.
شهداد یکی از بخش‌های شهرستان کرمان در ۸۷ کیلومتری شمال شرق شهر کرمان قرار دارد. شهداد از جنوب غرب به مناطق کوهستانی و سردسیر سیرچ و از شمال شرق به مناطق کویری و گردشگری (کلوت) متصل است.
کوهپایه در ۳۰ کیلومتری شرق کرمان قرار گرفته و بیشتر آن ییلاقی است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.