محمدحسین ملکی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی به مناسب شهادت شهید سید مرتضی آوینی از چهره های درخشان هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
وی بیان کرد: برگزاری برنامه آیینه داران روشنی با حضور هنرمندان دهه اول انقلاب اسلامی برنامه محوری هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمان است.
رئیس حوزه هنری استان کرمان اظهار کرد: نمایش فیلم های برگزیده جشنواره فیلم دینی رویش و جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای برای معتفکان از جمله برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمان است.
وی گفت: اجرای تئاتر در مساجد، اجرای قطعه موسیقی در وصف سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان چهره برجسته مقاومت، دیدار با خانواده شهدای هنرمند و نویسنده از دیگر برنامه های این هفته است.
ملکی با اشاره به فعالیت های حوزه هنری استان کرمان در سال 95 بیان کرد: سال گذشته پنج کتاب در حوزه های مختلف ادبی و پژوهشی توسط این مرکز تولید شده است.
وی گفت: رمان شهسوار بر اساس زندگی آزاده شهید محمد شهسواری به نگارش درآمده است که مراحل آمده سازی برای چاپ را می گذراند.
رئیس حوزه هنری استان کرمان ادامه داد: 270 اثر از 93 شاعر کرمانی که بیشتر آنان جوان هستند گردآوری شده و از 20 داستان نویس کرمانی 30 داستان در قالب کتاب های نقره ای داستان در دست چاپ است.
وی بیان کرد: هفت فیلم در قالب 100 ثانیه ای در موضوعات داعش، خانواده، جانبازان، محیط های اداری، قالی و دفاع مقدس تهیه و 2 اثر از استان کرمان در جشنواره بین المللی فیلم 100 برگزیده شده است.
ملکی گفت: تولید فیلم مستند زندگی شهید باقدرت جوپاری که در واقعه 24 مهر سال 57 در مسجد جامع کرمان به شهادت رسید از دهه فجر سال گذشته آغاز شده است که هم اکنون فیلمبرداری آن ادامه دارد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در کرمان گفت: پژوهش مکتب موسیقی نواحی کرمان در دستور کار قرار گرفته است که برای اولین با استناد به جمع آوری آواها جمع آوری می شود.
وی اظهار کرد: سال گذشته کارگاه های آموزشی در حوزه نقد فیلم، طنز، اقتصاد مقاومتی و نقاشی در حوزه هنری کرمان برگزار شده است.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.