به گزارش ایرنا حسین مرادکرمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از سال گذشته تاکنون سه میلیارد و 520 میلیون ریال اجاره معوقه از مجریان طرح‌های مشارکت مردمی منابع طبیعی جنوب کرمان اخذ و به خزانه دولت واریز شده است.
وی با اشاره به اینکه طی 2 سال اخیر برای 65 درصد از اراضی ملی سند مالکیت تک‌برگ صادر شده است اضافه کرد: بیش از سه میلیون و 200 هزار هکتار منجر به انعقاد تفاهمنامه حفاظت مشارکتی با جوامع محلی شده است.
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در بخش تهیه نقشه‌های استعدادیابی حدود 123 هزار هکتار پیشرفت داشتیم.
وی بیان کرد: ایجاد کارگاه‌های برش چوب بدون مجوز تخلف محسوب می‌شود بنابراین باید در این زمینه برخورد قاطع با متخلفان صورت گیرد.
مرادکریمی بر حفاظت مشارکتی از عرصه های منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: آموزش بهره‌برداران و همیاران طبیعت در راستای جلوگیری از تخریب و تصرف و کاهش جرایم باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به سنددار شدن اراضی ملی در جنوب کرمان تصریح کرد: کاداستر جزو ملاک و معیارهایی است که باید در راستای آن نسبت به تک‌برگ کردن اسناد مالکیت اراضی ملی اقدام کرد.
وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' باید تلاش کرد تا منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شود.
مرادکریمی خاطرنشان کرد: گاهی مشاهده می‎کنیم برخی افراد منابع طبیعی را به صورت وجه‌ المصالحه قرار داده که کاملا غیرقانونی است، بنابراین باید رفع تصرفات بدون اغماض و مسامحه انجام شود تا باب این مساله که طی آن اراضی ملی به صورت کدخدامنشی واگذار می‌شود، بسته شود.
وی با بیان اینکه باید تمامی پرونده‌های راکد منابع طبیعی در دادگاه‌ها و پاسگاه‌ها پالایش و رسیدگی شود گفت: همچنین توصیه می‌شود نسبت به اراضی ملی که دارای سند مالکیت هستند، ابتدا رفع تجاوز صورت گیرد و سپس در زمینه تشکیل پرونده برای متخلفان اقدام کرد.
وی پیشگیری از وقوع تصرف را بسیار مهمتر از رفع تصرف برشمرد و گفت: باید نسبت به پیشگیری از زمین خواری چنان با جدیت ورود پیدا کرد که دیگر متصرفان نسبت به این عمل طمع پیدا نکنند و هیچگونه نرمش و مدارایی در این زمینه پذیرفته نیست.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، فاریاب، عنبرآباد، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.