به گزارش ایرنا حسین اسحاقی عصر سه شنبه در نشست گرامیداشت روز جهانی تئاتر در جیرفت افزود: همکاری شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جیرفت به منظور احداث پلاتوی تئاتر، گام مهمی در زمینه ایجاد فضاهای هنری و پیشرفت هنر تئاتر در این منطقه است.
وی ادامه داد: فضای ایجاد پلاتوی تئاتر این شهرستان با قول مساعد شهردار و شورای شهر جیرفت تا پایان این دوره کاری شورای شهر جیرفت افتتاح می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: ٩ گروه تئاتر ثبت شده در این منطقه وجود دارد لذا از این ظرفیت باید در زمینه ترویج هنر تئاتر بهره برد.
وی با بیان اینکه تئاتر مادر همه هنرها است اظهار کرد: هنرمندان می توانند در تقویت فرهنگ کار و تلاش در جامعه با استفاده از هنر تئاتر گام بردارند.
وی از شهردار جیرفت به دلیل ساخت پلاتو تئاتر این شهر تقدیر کرد.
رئیس شورای شهر جیرفت نیز گفت: شورای شهر و شهرداری این شهرستان آماده همکاری در زمینه توسعه و ارتقا جایگاه هنر و فرهنگ این منطقه است.
سیدکمال خوشکام افزود: شهرستان جیرفت در زمینه فرهنگی و هنری به دلیل وجود تاریخ کهن و بر پایه اسناد مکتوب، کشفیات جدید باستان شناسان و آثار به دست آمده از اماکن باستانی در زمینه هنر نمایش و موسیقی است.
وی به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: باید اقدامات جدی و جهادی در زمینه تولید کمی و کیفی آثار فرهنگی و هنری انجام شود.
وی به فعالیت های فرهنگی شهرداری جیرفت در ایام نوروز سال جدید اشاره کرد و گفت: شهرداری این شهرستان برای فراهم کردن محیطی شاد در بوستان ورودی شهر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری کرده که مورد استقبال خوب مهمانان نوروزی و شهروندان قرار گرفته است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: نجمه حسنی
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.