به گزارش ایرنا، سردار رضا بنی اسدی فر روز سه شنبه در نشست خبری افزود: 44 هزار عدد مواد محترقه، شامگاه گذشته در کرمان کشف شده و در این عملیات 2 متهم نیز دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه اقدامات مقابله ای پلیس در زمینه خرید و فروش مواد محترقه از بهمن ماه سال جاری آغاز شده است بیان کرد: دغدغه خانواده ها در روز چهارشنبه آخر سال، حضور عزیزانشان در برنامه های خطرآفرین این روز است.
وی بر توجه خانواده ها به نگهداری از فرزندان خود به ویژه در چهارشنبه آخر سال تاکید کرد و گفت: افراد زرنگ از تجارب دیگران درس گرفته و آنها را تجربه نمی کنند و اتفاقاتی که در چهارشنبه آخر سال سنوات گذشته و حتی امسال رخ داده، باید مورد توجه قرار گیرد تا این تجارب تلخ مجددا تکرار نشود.
وی خاطرنشان کرد: عده ای افراد فرصت طلب به خاطر پول حاضرند سلامت و آرامش جامعه را فدای منفعت طلبی خود کنند و پلیس با جدیت با این افراد برخورد می کند.
سردار بنی اسدی فر اظهار کرد: پلیس در چند سال اخیر بر مبنای محله محوری به عنوان تغییر تاکتیک برای مدیریت مناسب چهارشنبه آخر سال اقدام کرده که در این طرح بزرگان خانواده به همراه فرزندان خود در چهارشنبه آخر سال حضور می یابند تا این روز به خاطره به یاد ماندنی و ماندگار تبدیل شود.
وی گفت: افرادی که موجب اختلال در آرامش جامعه شوند، با هماهنگی دستگاه قضایی تا پایان تعطیلات در بازداشت می مانند و خودروی آنها نیز توقیف می شود.
وی به اقدامات پلیس امنیت عمومی نیز اشاره و بیان کرد: صدور 100 هزار جلد گذرنامه، کشف 233 فقره جعل گذرنامه داخلی و خارجی، توقیف یک هزار و 160 خودرو در رابطه با اتباع بیگانه، معرفی به دستگاه قضایی و توقیف 238 خودرو در رابطه با دور دور کردن خیابانی توسط این رده تخصصی پلیس انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه تصادفات دلیل عمده نگرانی پلیس در حوزه استان کرمان است گفت: اگر یک موضوع امنیتی در جامعه رخ دهد، همه افراد جامعه موضع گیری می کنند اما با وجود حجم بالای تصادفات درون و برون شهری، هیچ حرکتی انجام نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: پلیس متناسب با توان خود، تمام تلاشش را برای کاهش تلفات حوادث رانندگی به کار گرفته است.
سردار بنی اسدی فر گفت: در 11 ماه امسال 704 نفر در جاده های استان جان خود را از دست داده اند و چهار هزار و 310 نفر نیز در این حوادث مجروح شده اند.
وی یادآور شد: در حوادث رانندگی درون شهری نیز 210 نفر جان خود را از دست داده اند و 10 هزار و 297 نفر نیز در این حوادث مجروح شده اند.
وی با اشاره به اینکه فوتی های حوادث رانندگی درون شهری استان کرمان چهار درصد کاهش داشته است بیان کرد: 23 درصد متوفیان در حوادث رانندگی شهری و 77 درصد نیز در حوادث رانندگی برون شهری جان خود را از دست داده اند و سه درصد از حوادث رانندگی استان کرمان فوتی، 51 درصد جرحی و مابقی خسارتی بوده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان یادآور شد: در مجموع حوادث رانندگی استان کرمان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: بر اساس قانون، ایجاد مانیتورینگ سطح شهر باید توسط شهرداری ها انجام شود که این موضوع اجرایی نشده و باید مورد توجه قرار گیرد.
** سهم 38 درصدی سرقت های مهم از مجموع سرقت ها
فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر اینکه وضعیت اقتصادی مردم در رخدادهای سرقت تاثیرگذار است گفت: 38 درصد از مجموع سرقت های استان کرمان مربوط به سرقت های مهم بوده که در 11 ماه امسال وقوع این جرایم هشت درصد کاهش و کشف آنها نیز سه درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: در سال جاری در زمینه کشف سرقت های عادی با 21 درصد افزایش روبرو بوده ایم.
وی با اشاره به اینکه سرقت های مسلحانه در کرمان طی سال جاری 73 درصد افزایش کشف داشته است گفت: وقوع شرارت در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد کاهش داشته است.
** کشف 92 تن مواد مخدر در استان کرمان
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه به دلیل قرار گرفتن استان کرمان در جغرافیایی شرق کشور بیش از 60 درصد مواد مخدر ورودی به کشور از این استان عبور می کند اظهار کرد: در سال جاری 92 تن مواد مخدر در کرمان کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.
وی یادآور شد: 84 درصد از مجموع مواد کشف شده سال جاری در کرمان تریاک، 11 درصد حشیش، 2 درصد هروئین، 2 درصد مرفین و مابقی سایر مواد بوده است.
وی با اشاره به انهدام 30 باند قاچاق مواد مخدر در استان کرمان عنوان کرد: در سال جاری 10 شرور نیز از این استان حذف شدند.
** کشفیات نیروی انتظامی کرمان در کالای قاچاق
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: 668 میلیارد و 640 میلیون ریال کالای قاچاق طی سال جاری توسط نیروی انتظامی این استان کشف شده است.
سردار بنی اسدی فر افزود: میزان کشفیات کالای قاچاق در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 41 درصد افزایش داشته است.
** کاهش 49 درصدی جرایم در فضای مجازی
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: وقوع جرایم در فضای مجازی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 49 درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: 615 فقره پرونده طی سال جاری در پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) تشکیل شده که تمام این پرونده ها کشف و منتج به نتیجه شده است.
وی اظهار کرد: ارزش ریالی پرونده های مطرح شده در پلیس فتا 2 میلیارد و 397 میلیون ریال برآورد شده است.
وی بیان کرد: اولویت جرایم پلیس فتا به ترتیب مربوط به برداشت غیرمجاز اینترنتی با 25 درصد، کلاهبرداری اینترنتی با 16 درصد و مزاحمت اینترنتی با 12 درصد شیوع است.
وی تصریح کرد: در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز 2 هزار و 125 جلسه آموزشی در مدارس، مساجد، ادارات دولتی و اصناف استان کرمان با موضوع پیشگیری ز آسیب های اجتماعی برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره فردی به سه هزار و 800 نفر، مصالحه بیش از 63 درصد از پرونده های مراجع قضایی در دوایر مددکاری پلیس و چاپ 220 هزار بروشور و 60 هزار کتابچه آموزشی و توزیع در جوامع هدف از اقدامات انجام شده در معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان است.
وی بیان کرد: برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی خلاف واقعیت است و رسانه ها باید در این زمینه روشنگری کنند.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در انتشار اخبار قائل به پنهان کردن موضوعات و رخدادهای امنیتی نیستیم بلکه معتقدیم باید به درستی این مشکلات را مطرح و راه های رفع آنها را نیز بررسی و اجرایی کرد.
سردار بنی اسدی فر به اقدامات علمی و پژوهشی پلیس نیز اشاره و بیان کرد: اقدامات پلیس زمانی موثر است که بر مبنای دانش روز انجام شود و بر این اساس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس فعال است.
وی گفت: در سال جاری 11 طرح در راستای اجرای طرح های تحقیقاتی غیرصنعتی و کسر خدمت انجام شده است.
وی تالیف هفت جلد کتاب، تدوین 18 کتاب الکترونیک، انتشار چهار نشریه علمی و حمایت از پنج پایان نامه ارشد و 2 پایان نامه دکتری را از دیگر اقدامات مرکز تحقیقات کاربردی پلیس دانست.
وی یادآور شد: در سال جاری 34 محقق از محققان مشمولان عادی نیز برای کسر خدمت جذب شده اند.
سردار بنی اسدی فر به اقدامات نوروزی پلیس استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: چاپ بیش از 2 هزار متر بنر و 220 هزار بروشور با موضوعات و مطالب آموزشی و پیشگیری از حوادث و جرایم انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 200 تیم گشت خودرویی و موتوری پلیس در ایام نوروز در استان کرمان فعال است.
وی اظهار کرد: استقرار 84 چادر نوروزی و کانکس در ورودی شهرها و اماکن شلوغ برای تامین امنیت و راهنمایی مسافران نوروزی برپا شده است.
وی گفت: آئین افتتاح طرح نوروز 96 با حضور تیم هایی از دستگاه های عضو امداد و نجات فردا در ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمان برگزار می شود.
وی بیان کرد: کاری که نیروی انتظامی در حوزه امنیت انجام می دهد بر مبنای این اعتقاد است که امنیت و سلامت حق همه افراد جامعه است و همه باید در این حوزه مشارکت داشته باشند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده:
7440/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.