به گزارش ایرنا عباس سعیدی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: با تامین 2 میلیون و 500 هزار قطعه مرغ برای تنظیم بازار شب عید هیچ مشکلی برای تامین این کالاها در استان کرمان نخواهیم داشت.
وی گفت: گوشت قرمز نیز به میزان کافی در استان ذخیره شده و هر لحظه با کمبود این کالا مواجه شویم می توانیم از استان های دیگر وارد کنیم و هماهنگی های لازم در این خصوص انجام شده است.
وی تصریح کرد: از مهر ماه امسال جلسات متعددی در خصوص تنظیم بازار شب عید در استان برگزار و در این راستا مقرر شد 700 تن سیب درختی و یکهزار و 800 تن پرتقال تامین شود و تاکنون بیش از 500 تن سیب از آذربایجان غربی و بیش از 680 تن پرتقال از جنوب کرمان به شمال استان حمل و در سردخانه ها ذخیره شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال کرمان گفت: برای عرضه میوه شب عید در شهرستان کرمان تعداد 35 غرفه پیش بینی شده که غرفه داران به غیر از سیب درختی و پرتقال می توانند کیوی، موز و خیار سبز را هم عرضه کنند.
وی ادامه داد: به علت بارندگی ها و سرمای اخیر مشاهده کردیم در قسمت انتهایی پرتقال های جنوب استان کمی کبودی ایجاد شده که به کیفیت آنها لطمه ای وارد نشده ولی برای اینکه مردم شمال استان انتخاب دوم داشته باشند تصمیم گرفته شد یکهزار تن پرتقال از کشور مصر به استان وارد شود.
سعیدی با بیان اینکه قرار بود تمامی پرتقال های مورد نیاز از جنوب استان تامین شود گفت: واردات پرتقال مصری هیچ ضرری را متوجه کشاورزان جنوب استان نخواهد کرد.
وی بیان کرد: در دوره های قبل همه نوع میوه ای بدون برنامه ریزی به کشور و استان وارد می شد و میوه های کشاورزان استان روی دستشان می ماند در حالی که در این دوره بدون ارزیابی و سنجش تمامی جوانب هیچ میوه ای وارد نمی شود.
وی افزود: میوه های شب عید روز 27 اسفند ماه جاری در اختیار عرضه کننده ها قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: در تامین کالاهایی چون شکر، برنج و روغن هم مشکلی نخواهیم داشت.
وی همچنین با تبریک هفته منابع طبیعی گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی تعداد 250 پروژه و زیر پروژه با پیشرفت فیزیکی 90 درصد داشتیم.
سعیدی با بیان اینکه استان کرمان زیستگاه مناسبی برای گیاهان دارویی به شمار می رود اظهار کرد: 723 هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان است که سالانه هفت تن انواع گیاهان دارویی برداشت می شود.
وی افزود: برنامه داریم سالانه 400 هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی شمال استان کرمان اضافه کنیم.
وی بیان کرد: نخستین برداشت کلزا دوم فروردین ماه سال 96 در استان کرمان شروع می شود.
در این نشست که با حضور معاونت های مختلف سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، عملکرد هر بخش به طور خلاصه ارائه شد.
استان کرمان دارای 23 شهرستان است و جنوب استان با هفت شهرستان سازمان جهاد کشاورزی مستقل دارد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.