علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در بازدید از مناطق سیل زده شرق استان کرمان در شهرستان ریگان به خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی در شهرستان های شرقی استان بعد از گذشت 25 سال خشکسالی یک نعمت الهی بود.
وی اظهار کرد: خوشبختانه با اطلاع رسانی به موقع رسانه ها، صدا و سیما، استانداری و دستگاهای اجرایی شهرستان آمادگی کاملی در رابطه با جلوگیری از خسارت های سیلاب فراهم شد که ما شاهد خسارات جانی در منطقه نبودیم.
وی گفت: خوشبختانه فرمانداران شهرستان های شرقی استان در کوتاه ترین زمان ممکن روستاها را تخلیه کردند که همین امر باعث شد کمترین خسارت را داشته باشیم.
استاندار کرمان اضافه کرد: خسارت تلفات دام هایی که به واسطه سیل در منطقه رخ داد، طی برآورد فرمانداران پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به محوطه تاریخی ریگان گفت: سال 1392 نقشه برداری این منطقه توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شده و اکتشافاتی صورت گرفته است.
رزم حسینی افزود: سیلاب چند روز اخیر در ریگان آثاری را از زمین بیرون آورد که کارشناسانی از کرمان و تهران برای بررسی دقیق تر در این منطقه مستقر خواهند شد.
وی بیان کرد: ثبت ملی این منطقه به زودی انجام خواهد شد چرا که این محوطه 300 هکتاری در گذشته یک شهر بوده و تمدن گذشتگان را نشان می دهد.
همچنین مقرر شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان تسهیلات بلاعوض را در اختیار خانوارهایی که منازل آنها دچار خسارت شده است، پرداخت کند.
فرماندار ریگان نیز با اشاره به اینکه منازل بیش از 40 روستا دچار خسارت شده است بیان کرد: سیلاب به کارخانه آجر ریگان خسارت 100 درصدی وارد کرده است.
امین باقری گفت: می تواند با استقرار یک دستگاه بولدورز در بالادست بخش گنبکی، از سیلاب احتمالی آینده جلوگیری کرد.
وی همچنین خواستار بازگشایی و تسطیح راه های روستایی مناطق کوهستانی شهرستان ریگان شد.
استاندار کرمان در سفر به شهرستان های شرقی استان کرمان از روند اجرایی مراحل پایانی باند دوم بزرگراه بم - کرمان و همچنین پل تخریب شده در این محور بر اثر سیلاب بازدید کرد و دستور داد که عملیات اجرایی احداث این پل سرعت بیشتری بگیرد به گونه ای که از اول تیرماه 96 به بهره برداری برسد.
وی همچنین در آیین رونمایی از بلوار آیت الله هاشمی رفسنجانی در ورودی شهرستان بم حضور یافت.
رزم حسینی از روستاهای سیل زده بخش نگین کویر شهرستان فهرج نیز بازدید کرد و از نزدیک مشکلات مردم را جویا شد.
خبرنگار: موسی ملائیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7442/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.