به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی که در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمان برگذار شد افزود: باید بروکراسی دولتی را از بین ببریم و امروز ما در کرمان هر منطقه را به یک موسسه اقتصادی واگذار کرده ایم.
وی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد نهاد اقتصادی مردمی هستیم خاطرنشان کرد: اگر موفق شویم دولت را با تفکر خصوصی اداره کنیم، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.
رزم حسینی گفت: نقش دولت صرفا حمایت، نظارت و پشتیبانی بوده و هیچ دخالتی در انجام امور نخواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: کرمان استان برخورداری است و سرمایه اجتماعی خوبی دارد ولی توسعه آن توسط دولت انجام نمی شود.
وی بیان کرد: نقشه استان کرمان و نحوه تقسیم معین های اقتصادی را به وزیر اقتصاد آلمان ارائه کردیم و ایشان اظهار کرد، ما بعد از جنگ جهانی، کشور آلمان را به همین شکل ساختیم.
رزم حسینی ادامه داد: این یک مدل دانایی محور است چرا که باید از ظرفیت شرکت های بزرگ که پول های سرگردان را در اختیار دارند استفاده کرد.
وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی دقیق بیان کرد: باید اطلاعات و شفافیت به گونه ای باشد که مردم آگاه شوند و به دور از سانسور به مردم بگوییم که در زیر پوسته کرمان چه اتفاقاتی رقم می خورد.

**رونمایی از طرح تجمیع مدیریت فنی در واحدهای تولیدی کشاورزی
وی ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: با توجه به این که رونمایی از طرح یکپارچه سازی مدیریت فنی، همزمان با ایام فاطمیه انجام می شود طرح تجمیع و یکپارچه سازی مدیریت فنی در واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان کرمان را به عنوان 'طرح کوثر' نامگذاری می کنیم و امیدواریم بتوانیم نظام کشاورزی یکپارچه را ایجاد کنیم و در جهت تقویت خانواده روستایی گام های موثری برداریم.
وی با بیان اینکه امروز یک روز مهم برای استان کرمان است اظهار کرد: چند ماه قبل تصمیم گرفتیم در حوزه های تخصصی کشاورزی از افراد کاربلد و با تجربه بخش خصوصی استفاده کنیم و برای هر محصول یک شورای تخصصی ایجاد کنیم و این شوراها جهاد کشاورزی ما را هدایت کنند و این اتفاق امروز در کرمان رقم خورد.
رزم حسینی با اشاره به وضعیت بخش کشاورزی استان کرمان عنوان کرد: وضعیت امروز بخش کشاورزی استان کرمان بسیار نگران کننده است چرا که سالها به آب و خاک لطمه زدیم ولی بهره وری نداشتیم.
وی خاطرنشان کرد: برخی به دلیل یارانه هایی که پرداخت می شود فکر می کنند در حال سود دهی هستند در حالی که اینگونه نیست.
استاندار کرمان گفت: ای کاش می شد کارهایی که در استان کرمان انجام می شود به اطلاع مردم شریف کرمان رسانده شود.
وی عنوان کرد: متاسفامه محصولات کشاورزی ما از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و قیمت تمام شده آنها بالاست و به واسطه اینکه خرده مالک ها به بازار فروش دسترسی ندارند هزینه ای که در این بخش ها می شود فایده بالایی ندارد.
وی با بیان اینکه باید بپذیریم اقتصاد کشاورزی روستایی ما ضعیف است اظهار کرد: از آب و زمین استفاده می کنیم اما اقتصاد کشاورزی ضعیفی داریم و همه این اتفاقات برای این است که نتوانستیم یک مدیریت خوب و مطلوبی داشته باشیم.
وی با اشاره به نبود ایستادگی و مقاومت بین کشاورزان خاطرنشان کرد: دعا می کنیم که باران ببارد و بعد شکایت می کنیم که سیل آمد و خسارت دیدیم.
رزم حسینی گفت: به ده ها دلیل می توانم بگویم که کشاورزی کرمان وضعیت خوبی ندارد و همه ما نشستیم و تماشا می کنیم.
استاندار کرمان با بیان اینکه امروز پنج هزار هکتار یکپارچه سازی با توافقات محلی توسط خود مردم استان ایجاد شده است اضافه کرد: در هر کاری به پیش آهنگ و پیشران نیاز داریم و همه مردم نمی توانند کارآفرین باشند چرا که ژن کارآفرینی در وجود همه افراد نیست.
وی با تاکید بر اینکه باید از پیشران ها استفاده کنیم ادامه داد: باید شرایطی را ایجاد کنیم که پیشران ها بتوانند این وضعیت نابسامان را نجات دهند و در این مسیر انتظار داریم که علما، روحانیت و ائمه جمعه با اطلاع رسانی خوب مردم را آگاه کنند و باید نقش روحانیت را در این حوزه ها تقویت کنیم.
رزم حسینی با بیان اینکه مسائل و مشکلات زیادی در استان وجود دارد که باید برای رشد جامعه آنها را مطرح کنیم اظهار کرد: نتیجه جهل و نادانی ما این بوده که امروز توسعه گرفتار دولت شده است.
وی اظهار کرد: هدف از طرح تجمیع این است که از تجهیزات و تکنولوژی جدید و صحیح در کشاورزی استفاده شود و با این کار یک تحول اساسی در حوزه اقتصاد کشاورزی استان رقم خواهد خورد و اعتقاد داریم که کشاورزان هم به این کار علاقه دارند.
رزم حسینی با اشاره به طرح یکپارچه سازی و حذف خرده مالکان اضافه کرد: امیدواریم این اقدام، شروعی برای ساخت یک فرهنگ در استان باشد.
وی با بیان اینکه باید مسئولیت توسعه به شرکت های توسعه گرا واگذار شود عنوان کرد: امروز با همت یکی از این شرکتها در رودبار جنوب، محصول کنجد با 80 درصد صرفه جویی در مصرف آب تولید می شود.
وی ادامه داد: موافقت نامه امضا کردیم که روستاهای کم برخوردار تجمیع شوند و همه باید در انجام این کارها نقش داشته باشند.
وی با اشاره به لزوم انجام طرح های اقتصاد مقاومتی در استان عنوان کرد: اگر این اقدامات را انجام ندهیم، نسل آینده ما را شماتت می کنند که چرا کشاورزی را به این روز انداخته اید.
در این آیین با حضور استاندار کرمان از طرح تجمیع مدیریت فنی در واحدهای تولیدی بخش کشاورزی رونمایی شد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.