محمدرضا جهانگیری روز یکشنبه در بازدید از سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان با حضور در غرفه ایرنا افزود: سال 96 در حوزه آموزش روستایی، به طور جدی زنجیره اشتغال در روستاهای استان کرمان را دنبال خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در برنامه ششم با بحرانی به نام بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه ها مواجه خواهیم بود عنوان کرد: امروز دغدغه اصلی دولت و مردم، بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
وی تناسب نداشتن رشته های دانشگاهی با بازار کار و همچنین مهارت نداشتن فارغ التحصیلان دانشگاه ها را از جمله مشکلات جامعه در آینده عنوان کرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان حرکت خود را در این راستا شروع کرده و تمرکز مراکز ثابت در دانشگاه ها بر روی مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاه ها خواهد بود که بتوانند در کنار علم آموزی، مهارت های لازم را هم بیاموزند و شانس اشتغال خود را در بخش های مختلف اقتصادی استان افزایش دهند.
جهانگیری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید رسانه ها را رکن اصلی جامعه دموکراسی می داند اظهار کرد: از دولت یازدهم همین توقع وجود داشت که بعد از توقف طولانی نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در استان کرمان، همت و نسبت به راه اندازی این نمایشگاه اقدام کند.
وی ضمن تقدیر از اصحاب رسانه استان کرمان تصریح کرد: مجموعه دولت این حق را به رسانه ها داده است که انتقادات سازنده و راهکارهای خود را در فضای کاملا رسانه ای مطرح کنند و خدمات دولت هم از این طریق به اطلاع مردم برسد.
وی اضافه کرد: با توجه به وسعت استان پهناور استان کرمان انتظار داشتم که نمایشگاه مطبوعات از کیفیت بالایی برخوردار باشد و این اتفاق شاید به این خاطر است بعد از 13 سال این نمایشگاه برگزار می شود و امیدواریم در سال آتی کیفیت و کمیت نمایشگاه مطبوعات افزایش چشمگیری داشته باشد.
وی همچنین گفت: ایرنا باید در بحث اطلاع رسانی خدمات دولت و اتفاقات خوبی که در پسا برجام رقم خورده بیشتر اطلاع رسانی و تلاش کند.
وی اضافه کرد: برای اینکه خدمات دولت به نحو مطلوب به اطلاع مردم رسانده شود روابط عمومی های دستگاه ها نیز ارتباط خود را با رسانه ها افزایش دهند.
جهانگیری افزود: رسانه های استان کرمان باید برای مردم بازگو کنند که در بحث اقتصاد مقاومتی در استان کرمان چه اتفاقات بزرگی رقم خورده است.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.