به گزارش ایرنا محسن جلال پور عصر پنجشنبه در نشست خبری روز دوم سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان با اشاره به اینکه بعد از انقلاب بخصوص در دوره سازندگی فعالیت های بزرگی در کشور انجام شد گفت: متاسفانه در دهه گذشته به واسطه مدیریت ناصوابی که رقم خورد در برخی حوزه ها عقب افتادیم.
وی خاطرنشان کرد: هر زمان که مردم به میدان آمدند موفقیت های چشمگیری حاصل شد و آنچه ما را از تحریم ها گذراند، حضور یکدست مردم و فعالیت های مردمی در بخش خصوصی بود.
رئیس سابق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و کرمان گفت: اگر مردم را به عنوان صاحبان اصلی نظام به عرصه های اقتصادی وارد کنیم و مطالبه جدی از آنها داشته باشیم قطعا می توانیم اوضاع بهتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: اعتقاد دارم که مردم ایران به راستگویی علاقه زیادی دارند و تحمل برخی از رفتارها برایشان سخت است.
وی گفت: باید به زمانی برگردیم که ایرانی به جای تکیه بر یارانه به دنبال اداره امور زندگی خود باشد و تا زمانی که توزیع منابع در مرکز کشور رقم بخورد برخی از مشکلات همچنان پا برجا خواهد بود.
جلال پور خاطرنشان کرد: پیشنهاد کردم که استان کرمان به عنوان مرکزیت منطقه مکران انتخاب شود.
وی مقوله توسعه را با پیشرفت متفاوت دانست و افزود: طی سالیان گذشته درگیر مقوله پیشرفت بودیم و بایستی فرهنگ توسعه را در همه زمینه ها به ویژه در منطقه مکران ایجاد کنیم.
وی گفت: امیدواریم توسعه منطقه مکران رقم بخورد و در آن کرمان نقش محوری ایفا کند زیرا مکران در همه دوره های تاریخ با محوریت کرمان بوده و اگر با دست پر به مطالبه مرکزیت کرمان تاکید کنیم می توانیم موفق باشیم.
تحلیلگر اقتصادی با اشاره به بحث نبود بسته بندی برای پسته های صادراتی بیان کرد: در حال حاضر عملا نمی توانیم پسته را به صورت بسته بندی صادر کنیم.
وی همچنین اقدامات انجام شده در استان کرمان را در حوزه اقتصاد مقاومتی تحسین برانگیز توصیف کرد و افزود: با توجه به وجود 18 معین اقتصادی در استان، باید به این نکته نیز توجه کنیم که یک نسخه برای تمام استان جوابگو نخواهد بود.
جلال پور اظهار کرد: کارهایی که در جنوب استان رقم می خورد متفاوت از نقاط دیگر استان است و خوشبختانه هماهنگی بین این معین ها در حال شکل گیری است.
وی در بخش دیگری از این گفت و گو اصحاب رسانه را سربازان و ژنرال های خط مقدم عرصه توسعه خواند و گفت: انتظار داشتم مردم و مسئولان حضور و استقبال بیشتری از نمایشگاه مطبوعات داشته باشند چرا که همه ما می بایست قدردان زحمات افرادی باشیم که فضای توسعه ای را در اجتماع به وجود می آورند.
وی با بیان اینکه امیدوارم سال آینده حضور پررنگ تر مردم و مسئولان را شاهد باشیم خاطرنشان کرد: بعد از کسالت نتوانستم در هیچ جلسه ای شرکت کنم اما بر خود وظیفه دانستم که در جمع اصحاب رسانه حضور داشته باشم.
رئیس سابق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و کرمان گفت: اصحاب رسانه رضایت و نارضایتی جامعه را در رسانه ها منتشر کنند و همه آنچه که نیاز جامعه است را به گوش مردم برسانند.
وی اظهار کرد: رسانه ها با بلند کردن صدای مطالبات مردم، راهنما و پیشرانی برای رقم خوردن اتفاقات خوب در توسعه استان باشند.
جلال پور گفت: امروز شاهد مطبوعات آزاد و پویا در استان کرمان هستیم و هرگاه مطبوعات در گرفتاری باشند پیشرفت و توسعه ای هم رقم نمی خورد.
سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان که روز چهارشنبه چهارم اسفند در سالن ورزشی برق منطقه ای کرمان واقع در بلوار پارادیس گشایش یافت تا هشتم اسفند برپاست.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.