سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان از اجرای طرح هادی در بیش از 600 روستای این استان خبر داد.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون در بیش از ۶۰۰ روستای این استان طرح هادی شامل آسفالت، بهسازی معابر و سنگفرش انجام شده است.

به گزارش جماران، منصور خانه گیر در جریان آیین افتتاح یک طرح هادی در روستای داوران شهرستان رفسنجان به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در هر کدام از این روستاها بین ۴ هزار تا ۶ هزار مترمربع آسفالت، بهسازی معابر و سنگفرش انجام شد.

وی تصریح کرد: اعتبارات این طرح با مشارکت بنیاد مسکن و دفتر امور روستایی و شوراها تأمین شده و در هر روستا بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

خانه گیر ادامه داد: در روستاهایی که در دامنه کوه ها ایجاد شده اند سنگفرش و بهسازی معابر انجام می شود تا بافت سنتی روستاها حفظ شود و در این روستاها مجتمع های گردشگری هم برای تفریح مردم ایجاد می شود.

وی از جمله اهداف اجرای این طرح ها را جلوگیری از مهاجرت روستاییان و نیز مهاجرت معکوس عنوان و تصریح کرد: باید زیرساخت ها در همه بخش های بهداشتی، آب آشامیدنی، تفریحی، فضای سبز، اقتصاد، فرهنگ و ... در روستاها ایجاد شود تا ساکنان روستاها مجبور نباشند برای دستیابی به این موارد به شهرها مهاجرت و در حاشیه شهرها سکنی گزینند.

خانه گیر ادامه داد: در بخشی از روستاهای جنوب شرق استان کرمان مشکل کمبود آب آشامیدنی وجود دارد که با امور آب و فاضلاب مشورت کرده ایم، مقرر شد رسیدگی و پیگیری انجام تا مشکل این روستاها نیز حل شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی کردیم تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱ در بیش از ۷۰۰ روستای دیگر طرح هادی بهسازی معابر، سنگفرش و آسفالت انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.