استاندار کرمان با اشاره به بروز برخی حوادث در این استان گفت: در بحران هایی نظیر وقوع سیل ارتش کمک های بسیار خوبی به استان کرد.

استاندار کرمان با اشاره به بروز برخی حوادث در این استان گفت: در بحران هایی نظیر وقوع سیل ارتش کمک های بسیار خوبی به استان کرد و با تجهیزات مهندسی در ترمیم سیل بندها و احداث سیل بندهای جدید کمک کرده است.

به گزارش جماران، محمد جواد فدایی روز دوشنبه در آیین معارفه فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش افزود: تفاهمنامه خوبی بین استانداری و قرارگاه منطقه ای جنوب شرق به امضا رسیده که در بحران ها با همکاری متقابل، کارهای پیشگیری، مدیریت رودخانه ها، سیلاب ها و غیره دنبال شود.

وی تصریح کرد: در ایام شیوع کرونا نیز ارتش بیمارستان آماده ساخت و نقاهتگاه تجهیز کرد و ایستگاه های غربالگری داشتند که از این کمک ها و خدمات قدردانی می کنم که در کنار خدمات، فعالیت نظامی خودشان انجام دادند.

نیازمند پشتیبانی ارتش در مناطق گردشگری کویری هستیم 

استاندار کرمان با بیان اینکه نیاز به پشتیبانی نزدیک هوائی در منطقه کویر داریم تاکید کرد: وسعت کویر بسیار زیاد است و در حال حاضر تامین امنیت این منطقه به مراتب مشکل تر از گذشته شد، چون حضور گردشگران، محققان، کمپ های کویری و گردشگری در این منطقه، مدیریت کویر را مشکل تر کرده است.

وی ادامه داد: درخواست داریم اختیار پشتیبانی نزدیک هوائی در اختیار استان باشد تا با مصوبه شورای تامین در مواقع ضروری عمل کند، زیرا برخی مواقع برای طی شدن سیر طولانی دریافت مجوزها، نمی توانیم در مشکلات به موقع عمل کنیم.

فدایی تصریح کرد: یکی از نیازهای دیگر در استان کرمان استفاده از بالگردهای ارتش در آتش سوزی ها به ویژه در ارتفاعات است زیرا نیروهای پیاده نمی توانند به موقع به محل برسند.

وی با اشاره به خدمات فرماندهی ارتش در جنوب شرق کشور در استان کرمان افزود: قرارگاه منطقه ای جنوب شرق نقطه قوتی برای استان کرمان هم به لحاظ امنیت منطقه و هم پشتیبانی و حمایت برای منطقه است.

استاندار کرمان با تقدیر از فرماندهی سابق قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش افزود: در زمان امیر معمارباشی توسعه خوبی در نیروی زمینی در استان کرمان صورت گرفت و استقرار تیپ ۲۲۳ واکنش سریع تصویب و زمینی برای استقرار این تیپ در نظر گرفته شده است و امیدواریم این کارهای توسعه ای توسط فرمانده جدید ادامه پیدا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.