رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ریشه همه آثار تورمی کشور در تغییرات نرخ ارز است که با همکاری مسئولان برخی از التهابات فروکش خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ریشه همه آثار تورمی کشور در تغییرات نرخ ارز است، ابراز امیدواری کرد با همکاری مسئولان بخشی از التهابات فروکش کند.

به گزارش جماران، محمدرضا پور ابراهیمی در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با مدیران کل صمت شمال و جنوب استان کرمان و محیط زیست بیان داشت: بسیاری از معادن ما قرار بود عملیاتی شود که اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید معادن استان کرمان امسال باید افزایش پیدا کند، افزود: متولیان در بخش تولید و معدن گزارشات و برنامه‌های خود را ارائه کنند تا برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل عدم نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهایی داریم که تعطیل یا نیمه فعال هستند ضمن اینکه باید یک برنامه مشخصی برای واحدهای راکد متوقف و … داشته باشیم؛ این واحدها مشکلات بانکی دارند و تأمین نقدینگی برای آنها از بورس امکان پذیر است.

پورابراهیمی تصریح کرد: بازار سرمایه ظرفیتی مهم در راستای تأمین مالی شرکت‌های مختلف است ضمن اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد شرکت‌های متوقف و راکد مشکل تأمین مالی و نقدینگی دارند که اگر به سمت تأمین مالی برود ۵۰ درصد این موارد دوباره فعال شده و مشکلشان حل می‌شود.

وی یادآور شد: در استان کرمان شورای معادن یک ظرفیت مهم محسوب می‌شود و در این راستا خوشبختانه مصوبات بسیار خوبی داشتیم و اتفاقات خوبی در استان قم خورد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در بخش سنگ آهن متأسفانه با قیمت گذاری نامناسب مواجه هستیم که اصلاح آن در دستور کار شورا قرار دارد.

وی ابراز داشت: سالانه میلیاردها تومان رانت از طریق قیمت‌گذاری نامناسب سنگ آهن در کشور صورت می‌گیرد؛ مواد اولیه ارزان می‌دهیم اما قیمت فولادی که می‌خریم ۵ تا ۱۰ درصد بالاتر از قیمت آن است.

پورابراهیمی گفت: به دلیل ناکارآمدی شرکت‌های فولادی در کشور با وجود کار سخت کارگران در معادن، تنها آلایندگی آن نصیب کرمانی‌ها شده و سنگ آهن با قیمت پایین به شرکت‌های فولادی فروخته می‌شود که این مساله قابل قبول نیست لذا درخواست دارم مصوبات شورای معادن استان کرمان که نیاز به پیگیری ملی دارد در قالب گزارشی ارائه شود.

وی یادآور شد: ریشه همه آثار تورمی کشور در تغییرات نرخ ارز است که با همکاری مسئولان برخی از التهابات فروکش خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.