مدیرکل استاندارد استان کرمان از درجه بندی واحدهای تولیدی بتن در این استان خبر داد.

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: فرایند درجه‌بندی واحدهای تولیدی بتن فعالیتی بسیار نو در سطح کشور محسوب می‌شود که انجام آن تنها در این استان محقق شده است.

به گزارش جماران ، اسماعیل عاقلی روز شنبه در نشست کارگروه استانداردسازی استان کرمان گفت: بسیار خرسندم که شاهد بازخورد مثبت کنترل و بازرسی فنی کارشناسان استاندارد در خصوص استانداردسازی مصالح ساختمانی هستیم.

وی اظهار داشت: در حوزه آموزش صنعت ساختمانی و ذینفعانی که دغدغه آموزش داشته اند شاهد بازخوردهای مثبت بوده ایم که باعث افتخار اداره‌کل استاندارد استان کرمان است و این امر پس از بیماری کرونا ادامه می‌یابد.

عاقلی گفت: با توجه به اهمیت کیفیت تولیدات فرآورده های مصالح ساختمانی بحث استاندارد سازی در این حوزه همیشه دغدغه اصلی اداره کل بوده و خوشبخانه با تدابیر مثبتی که اندیشیده شده در سال جاری با جدیت و سخت کوشی بیشتری توسط کارشناسان دنبال شده است.

وی بیان کرد: در خصوص استانداردسازی سیمان و بتن چندان دغدغه‌ای نداریم ولی در تولید غیر استاندارد سنگدانه ها، بلوک پلی استایرن، آجر رسی، تیرچه بلوک و موزاییک با مشکلات جدی مواجه هستیم که اداره کل استاندارد استان کرمان با جدیت به این حوزه‌ها ورود کرده و بصورت مستمر کنترل و بازرسی از طرف کارشناسان انجام می شود.

مدیرکل استاندارد استان کرمان تصریح کرد: امیدواریم که امسال گام‌های بیشتری در خصوص استانداردسازی سایر فرآورده های مصالح ساختمانی در استان برداشته شود.

وی افزود: می‌توان از قابلیت ها و توانمندی‌های علمی و فنی و تجهیزات آزمایشگاه‌های همکار در راستای اهداف شورای فنی و دبیرخانه آن در صورت لزوم استفاده می‌شود.

عاقلی گفت: منافع استانداردسازی برای عامه مردم این استان می باشد و با تمام توان پیگیر اجرای آن خواهیم بود.

وی عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی و مهندسان ناظر می‌توانند کمک بسیار خوبی در راستای استانداردسازی مصالح ساختمانی انجام دهند به‌طوری‌که در اجرای پروژه‌ها با جلوگیری و منع بکارگیری مصالح ساختمانی غیر استاندارد مانع عرضه و فروش این مصالح در سطح استان شوند که خود به خود واحدهای تولیدی را به سمت رفع نقص و دریافت نشان استاندارد و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی سوق خواهد داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.