مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اجرای 119 پروژه گردشگری در این استان خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: عملیات اجرایی ۱۱۹ پروژه گردشگری در دولت تدبیر و امید در این استان آغاز شده که میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها ۴۴ درصد است.

به گزارش جماران، فریدون فعالی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته برای ٥٣ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال موافقت اصولی صادر شده که از این تعداد ۲۰ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال در حال احداث است و ۱۴ پروژه هم در مرحله دریافت زمین و مابقی در مرحله دریافت مجوزهای لازم هستند.

وی بیان کرد: همچنین در سه ماه ابتدای سال جاری برای ۹ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۶۳۰ میلیارد ریال موافقت اصولی صادر شده که از این تعداد هشت پروژه با حجم سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد ریال در حال ساخت و یک پروژه دیگر نیز در مرحله دریافت زمین است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: این پروژه ها شامل اقامتگاه بومگردی، هتل، مهمانپذیر، مجتمع های تفریحی و پذیرایی و غیره است که توسط بخش خصوصی و با حمایت این اداره‌کل اجرا می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری و همراهی تمام فعالان اقتصادی استان و سرمایه گذاران بتوانیم در سال جهش تولید مسیر سرمایه‌گذاری‌ در حوزه گردشگری را هموارتر سازیم.

فعالی با بیان اینکه امروز با سرمایه های اندک در صنعت گردشگری می توان به رونق اقتصادی زیادی دست یافت، تصریح کرد: چنانچه ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شود و سرمایه‌گذاری لازم در تامین زیرساخت ها فراهم آید آنگاه گردشگری به اقتصاد زودبازده مبدل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مهمترین مسائل پیش روی کشور ایجاد شغل است، تاکید کرد: کارآفرینی، اشتغال سریع و درآمد زیاد از ویژگی صنعت گردشگری است که امیدواریم با رفع محدودیت ها که براثر کرونا به وجود آمده و اتخاذ تصمیم هایی برای استفاده بیشتر از حضور گردشگران به اشتغالزایی بیشتر در این حوزه دست یابیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.