نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه روستای قنات ملک به عنوان زادگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می تواند به خاستگاه گردشگران مذهبی تبدیل شود، گفت: باید با معرفی داشته های فرهنگی، تاریخی و گردشگری شهرستانهای بافت، رابر و ارزوییه زمینه را برای حضور سرمایه گذاران فراهم آوریم.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی گفت: روستای قنات ملک به عنوان زادگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می تواند تعداد زیادی از گردشگران مذهبی و طرفداران جبهه مقاومت را به سوی خود جذب کند.

به گزارش جماران، صمدالله محمدی شامگاه چهارشنبه در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و گردشگری شهرستان های بافت، رابر و ارزوییه افزود: اگر فرصت­ ها و ظرفیت­ های گردشگری موجود با مدیریت و برنامه ­ریزی مناسب مورد بهره ­برداری قرار گیرد، صنعت گردشگری می­ تواند در رشد و شکوفایی اقتصادی این مناطق نقش بسزایی ایفا کند.

وی با بیان اینکه علی رغم مزیت های گردشگری شهرستان های بافت، رابر و ارزوییه بهره وری مناسبی از این ظرفیت ها برای رفع مسایل اقتصادی مردم انجام نمی شود، تاکید کرد: اگر ظرفیت های گردشگری این سه شهرستان در دیگر استانهای کشور وجود داشت بیشترین استفاده از این ظرفیت های خدادادی انجاممی گرفت.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مناطقی مانند تخت سرتشتک، دره عشق آباد، گونه های مختلف گیاهی، درختان گردو، گلزار شهدای گنجان و تپه یحیی با قدمت ۹ هزار سال، آبگرم ده شیخ، محوطه های باستانی، بقاع متبرکه غیره از جمله قابلیت های گردشگری شهرستان های رابر و ارزوییه است که سالانه میزبان تعداد کثیری از گردشگران است.

وی با اشاره به اینکه حضور گردشگران مختلف در این منطقه نیازمند ساخت زیرساخت های اقامتی و خدماتی است، اظهار داشت: خوشبختانه در چند سال اخیر با راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی تا حدودی مشکلات اقامتی گردشگران حل شده است و امیدواریم برتعداد این اقامتگاه ها افزوده شود.

محمدی ادامه داد: غارطرنگ و جفریز شهرستان بافت ظرفیت جذب گردشگر را دارد که بدون شک با هدایت سرمایه گذاران به سوی این ۲ جاذبه گردشگری، مردم محلی نیز از حضور گردشگران منتفع خواهند شد.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه درمجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت زیست گاهی پارک ملی خبر بافت گفت: خوشبختانه در پارک ملی خبر اقدامات خوبی از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است که آغاز این فعالیت های از سال ۱۳۹۸ و پایان آن ۱۴۰۰ خواهد بود و امیدواریم دیگر مناطق گردشگری این شهرستان با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی توسعه یابند.

وی بیان کرد: در سال های گذشته ساکنان شهرستان های بافت، رابر و ارزوییه به مرکز استان و دیگر استانها مهاجرت کرده اند که اگر ظرفیت های گردشگری این شهرستان ها از بالفعل به بالقوه تبدیل بشود می توانیم شاهد بازگشت دوباره آنها باشیم.

محمدی با بیان اینکه قالی افشاری و گلیم چهل ماشوله از نمونه صنایع دستی شهرستان بافت به شمار می روند، تصریح کرد: خوشبختانه گلیم چهل ماشوله در سالهای گذشته درفهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و امیدواریم برای قالی افشاری نیز تمهیداتی لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان بافت دومین شهرستان عشایر نشین کشور محسوب می شود بنابراین باید برنامه ریزی لازم برای ثبت سیاه چادر عشایری به نام این شهرستان انجام گیرد.

 نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه درمجلس شورای اسلامی  تصریح کرد:در سالهای گذشته سرمایه گذاری خوبی در زمینه گردشگری در این شهرستان ها انجام شده است و باید با معرفی داشته های فرهنگی، تاریخی و گردشگری شهرستانهای بافت، رابر و ارزوییه زمینه را برای حضور سرمایه گذاران فراهم آوریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.