فرماندار ویژه شهرستان جهرم امروز(یکشنبه 8 تیرماه) با اشاره به شیوع بیماری کرونا در این شهرستان اعلام کرد: برگزاری هر نوع مراسم‌ و آیین‌های دورهمی‌ در این شهرستان ممنوع است.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: به دلیل افزایش شمار افراد مبتلا به کرونا، برگزاری هر نوع مراسم‌ و آیین‌های دورهمی‌ در این شهرستان ممنوع است و از شهروندان جهرمی درخواست می‌کنیم از برپایی دورهمی‌های خانوادگی نیز پرهیز و همچنان پروتکل‌های بهداشتی را با دقت رعایت کنند.  

به گزارش جماران، مهدی شفیعیان، با اعلام اینکه برگزاری هر نوع مراسم و آیین های دورهمی در جهرم ممنوع است، گفت: طبق آمار، بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان جهرم به سبب شرکت افراد در مراسم‌های عروسی، جشن‌های تولد، دورهمی‌های خانوادگی و تجمع‌های انسانی است،

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع و طبق تصمیم اتخاذ شده در ستاد کرونا و شورای تامین این شهرستان، از برگزاری مراسم‌های عروسی، ترحیم و همچنین جشن‌های تولد با جدیت ممانعت به عمل خواهد آمد و افزون بر این با متولیان اماکن و باغ شهرهایی که اقدام به برگزاری و میزبانی از چنین تجمع‌هایی کنند، برخورد خواهد شد.

شفیعیان تاکید کرد: آرایشگاه‌های زنانه و مردانه نیز مکلفند از پذیرش عروس و داماد پرهیز کنند و تزیین ماشین عروس نیز توسط گل فروشی‌ها ممنوع است.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم اظهار داشت: همچنین عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف این شهرستان منجر به تعطیلی این اماکن می‌شود.

وی، از صاحبان صنوف این شهرستان خواست، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده مستمر از ماسک و قرار دادن مایع ضدعفونی کننده‌دست در ورودی مغازه‌های خود، از ازدحام مشتری پیشگیری کنند، زیرا بی توجهی به این موضوع تعطیلی محل کسب آنها را در پی خواهد داشت.

شفیعیان اضافه کرد: ویروس کرونا بسیار مرموز و پیچیده عمل می‌کند، رفتار آن غیرقابل پیش‌بینی است و ممکن است تا چند سال مهمان این شهرستان باشد و از سوی دیگر کادر بهداشت و درمان خسته شده‌اند و انرژی آنها تحلیل رفته است، هرچند که همچنان با قدرت به خدمات رسانی خود ادامه می‌دهند.

او گفت:، متاسفانه حساسیت اجتماعی در زمینه خود مراقبتی در برابر این ویروس کاهش یافته و با وجود تذکرها و هشدارهای مستمر، مسائلی مانند رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در دورهمی‌ها، تجمع‌ها و همچنین استفاده از ماسک تا حدود زیادی رعایت نمی‌شود.

شفیعیان بیان داشت: همراهی و مشارکت فعال مردم این شهرستان در تصمیم‌گیری‌های ستاد کرونا، توان مسوولان، به ویژه کادر بهداشت و درمان در کنترل بیماری را دوچندان خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.