معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: زدن ماسک از فردا دوشنبه نهم تیرماه در مجامع عمومی، بانک‌ها و ادارات و همچنین برخی اصناف که مراجعات زیادی دارند، اجباری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: زدن ماسک از فردا دوشنبه نهم تیرماه در مجامع عمومی، بانک‌ها و ادارات و همچنین برخی اصناف که مراجعات زیادی دارند، اجباری خواهد شد و در این راستا باید در سطح شهر تبلیغات محیطی دوباره آغاز شود و در این زمینه اصحاب رسانه بیشتر تبلیغ کنند.

به گزارش جماران، دکتر سیدمصطفی آیت‌الهی ‌موسوی ظهر امروز هشتم تیرماه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان کرمان ضمن آرزوی سلامتی برای استاندار و معاون سیاسی استاندار کرمان که در روزهای گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده اند گفت: برای کاهش ابتلا به بیماری کرونا و کاهش حجم مراجعات مردمی به بیمارستان‌ها، مردم باید بحث فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی را رعایت کرده و در مجامع عمومی و پرازدحام از ماسک استفاده کنند و جای سوال است که وقتی می تواند با رعایت این دو نکته از شیوع زیاد این بیماری جلوگیری کرد، چرا رعایت نکنیم؟

وی با بیان این مطلب که استفاده از ماسک حدود ۹۰ درصد از ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: طبق دستور رییس جمهور، از ۱۵ تیرماه به‌صورت رسمی زدن ماسک در فضاهای عمومی اجباری خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را امری الزامی دانست و بیان کرد: رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی باید مدنظر قرار گیرد و دستگاه‌های نظارتی باید گزارش عملکرد خود را به صورت مرت به ستاد استانی مقابله با کرونا ارایه دهند.

آیت اللهی موسوی با اشاره به دیگر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد نرخ افزایش اجاره بهای واحدهای مسکونی از خردادماه برای شهر تهران حداکثر تا ۲۵ درصد و در کلانشهرها ۲۰ درصد و سایر نقاط کشور تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: زدن ماسک از فردا دوشنبه نهم تیرماه در مجامع عمومی، بانک‌ها و ادارات و همچنین برخی اصناف که مراجعات زیادی دارند، اجباری خواهد شد و در این راستا یاید در سطح شهر تبلیغات محیطی دوباره آغاز شود و در این زمینه اصحاب رسانه بیشتر تبلیغ کنند.

وی با بیان این مطلب که امسال جشنواره پسته ‌در کرمان برگزار نخواهد شد بیان کرد: با توجه به نزدیکی فصل پسته چینی، کارفرمایان موظفند بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی کارگران نظارت لازم داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.