دادستان عمومی و انقلاب جیرفت از کشف هزار میلیارد تومان زمین‌خواری توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در این شهرستان خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت از کشف هزار میلیارد تومان زمین‌خواری توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در این شهرستان خبر داد و گفت: جیرفت در حوزه امنیت در بین ۴۷۳ شهرستان کشور، حائز رتبه ۱۹ شده است.

به گزارش جماران، حسین سلامی  در نشست خبری با اصحاب رسانه از همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) قدردانی کرد و اظهار داشت: با ورود دستگاه قضا و سربازان گمنام امام زمان (عج) ۲ مورد زمین خواری یکی به میزان ۲۵۰ هکتار در قالب چند شهرک و یکی به میزان سه هزار و ۲۰۰ هکتار معروف به «اراضی زیر سد جیرفت» کشف شد.

دادستان جیرفت همچنین از رهایی چهار زندانی اعدامی در این شهرستان خبر داد و گفت: این فعالیت خیرخواهانه طی سال جاری توسط کمیته صلح و سازش انجام شد.

وی تاریخ شروع فعالیت کمیته صلح و سازش این شهرستان را سال ۹۶ اعلام کرد و افزود: از ابتدای فعالیت این ستاد تا سال گذشته ۶۰ نشست برگزار و خروجی این نشست‌ها رهایی ۱۶ نفر از زندانیان محکوم به قصاص بود که از این تعداد تاکنون ۶ نفر آزاد شده و ۱۰ نفر دیگر نیز پس از انجام شروطی که اولیای دم گذاشته‌اند، آزاد می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت از انهدام باند قاچاق سوخت خبر داد و گفت: این باند بیش از یک و نیم میلیون لیتر سوخت قاچاق به خارج از مرزها ارسال کرده و اکنون پرونده آن در حال رسیدگی است.

وی افزود: همچنین با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در این شهرستان، ۲ کارگاه تولید مشروبات الکلی دست‌ساز پلمب شده و در مجموع هشت هزار لیتر مشروبات الکلی از این کارگاه‌ها جمع‌آوری و متهمان نیز دستگیر شدند.

سلامی، صلاحیت رسیدگی به تخلفات مدیران عالی را طبق قانون آئین دادرسی کیفری در مرکز استان عنوان کرد و گفت: پرونده اختلاس اداره‌های کل امور عشایری و سازمان تعاون روستایی، برای رسیدگی به مرکز استان ارجاع داده شد.

وی از وقوع ۲ قتل در جیرفت خبر داد و افزود: قاتل کمتر از ۴۸ ساعت در مخفیگاه خود دستگیر شده و قرار بازداشت موقت آنها صادر و پرونده در حال رسیدگی است.

دادستان جیرفت همچنین اظهار داشت: با مصوبه شورای تامین شهرستان با وسایل نقلیه‌ای که با حرکات نمایشی برای مردم ایجاد مزاحمت کنند برخورد قانونی شده و وسایل نقلیه آنها توقیف می‌شود لذا در همین راستا سال گذشته بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ وسیله نقلیه متخلف توقیف شد.

وی عرضه قلیان را غیرقانونی دانست و گفت: مجوزی مبنی بر عرضه قلیان وجود ندارد بنابراین واحدهای صنفی عرضه قلیان پلمب می‌شوند.

سلامی، امنیت این شهرستان را مطلوب دانست و تصریح کرد: جیرفت در حوزه امنیت در بین ۴۷۳ شهرستان کشور، حائز رتبه ۱۹ شده است.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.