مرجان شاکری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه میزان وجود گرد و غبار در فهرج به حد خطرناک رسیده است از مردم این شهرستان خواست در منازل خود بمانند.

وی ادامه داد: ستاد بحران شهرستان فهرج دقایقی قبل تصمیم بر تعطیلی ادارات این شهرستان گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به وزش باد و گرد و غبار و همچنین افزایش غلظت ریزگردها در هوای شهر فهرج از صبح امروز (چهارشنبه) گفت: گرد و غبار در هوای شهرستان فهرج از ساعت ۶ صبح امروز با گذر از ۱۰ برابر حد مجاز آلایندگی آغاز شد و بعد از مدت کوتاهی به ۵۵ برابر رسید.

وی با بیان اینکه شاخص آلایندگی هوا در شهرستان فهرج در کمتر از یک ساعت به ۸۳ برابر حد مجاز رسید تصریح کرد: این شرایط به دلیل وزش باد و گرد و غبار به وجود آمده و شرایط این شهرستان را در حالت خطرناک قرار داده که هنوز به حالت پایداری نرسیده است.

شاخص آلایندگی ناشی از ذرات معلق در هوا بین صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ هوای ناسالم برای تمام افراد و از ۲۰۰ به بالا خطرناک است.

ذرات معلق هوا (PM) اصطلاحی است که برای توصیف ذرات جامد و مایع پراکنده شده در هوا استفاده می شود.

ذرات معلق هم از نظر جنس و هم از نظر سایز بسیار متنوع است ولی با توجه به اندازه آنها به سه نوع ذرات درشت (coarse particles) یا PM۱۰ ذرات ریز (fine particles) یا PM۲.۵ و ذرات بسیار ریز (ultra fine particles) یا PM۰.۱ تقسیم می شود.

مرکز شهرستان فهرج در ۲۶۰ کیلومتری شرق کرمان و مجاورت شهرستان بم قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.