به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی در نشست هماهنگی حضور شرکت های بزرگ اقتصادی استان کرمان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، که با رعایت موازین بهداشتی در تهران برگزار شد، افزود: سال گذشته شماری از شرکت‌های بزرگ استان پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هدیه کرده‌اند و انتظار می‌رود امسال هم در این سنت حسنه مشارکت کنند. 

وی در عین حال از شرکت‌هایی که سال گذشته به تعهداتشان در این زمینه عمل نکرده‌اند هم انتقاد و اظهار امیدواری کرد: امسال در این حرکت اجتماعی در ماه مبارک رمضان مشارکت کنند.

استاندار کرمان اظهار داشت: زندانیان غیرعمد عموما از خانواده‌های محترم و آبرومند هستند که بر اثر جرایم غیر عمد و به دلیل مسایلی مانند نوسانات اقتصادی کشور با بدهی مواجه شده‌اند و به زندان افتاده‌اند و لازم است شرکت ها و خیرین استان در شرایط سخت به یاری آنها بشتابند.

رییس‌کل دادگستری استان کرمان نیز در این نشست از حمایت صنایع و معادن و مردم خیر استان با ستاد دیه تشکر کرد. 
یدالله موحد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۶۶ نفر زندانی جرائم غیرعمد با کمک بیش از ۷ میلیارد تومانی شرکت‌ها و مردم از زندان آزاد شده اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز گفت: ۱۷۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار حمایت مردم و بنگاه‌های اقتصادی هستند.

سید حجت الله موسوی قوام تاکید کرد: ستاد دیه تلاش می کند از طلبکاران این زندانیان هم تخفیف بگیرد تا شمار بیشتری از زندانیان آزاد شوند.

وی یادآور شد: برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد استان کرمان در مجموع  به بیش از ۱۰ میلیارد تومان  نیاز است.

بر پایه این خبر پس از بحث و بررسی‌ها مدیران شرکت‌های حاضر در جلسه توافق کردند ۲۰ درصد بیشتر از کمک‌های سال قبلشان، جمعا حدود ۸ میلیارد تومان، کمک مالی در اختیار ستاد دیه قرار دهند تا زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد فراهم شود.

در پایان این جلسه با اهدا لوح سپاس از طرف استاندار و ستاد دیه استان، از حمایت‌های شرکت‌های بزرگ استان تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.