اردشیر البندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲ سال گذشته اقدامات بزرگی در فوتبال این استان و ورزش‌های پایه انجام شده که مطمئناً تاثیرات آن در آینده به خوبی مشخص خواهد شد و رخ‌نمایی خواهد کرد. 

تیم فوتبال شهرداری بم در لیگ دسته دوم فوتبال کشور به عنوان یکی از نمایندگان استان کرمان حضور دارد. با اردشیر البندی سرمربی این تیم در مورد آخرین وضعیت این تیم، شرایط فوتبال در استان کرمان گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌آید:

قبل از هرچیز از سوابق خود بگویید

اردشیر البندی هستم دارای مدرک مربیگری Aآسیا و مدارک مربیگری تحت لیسانس سپاهان، پرتغال، برزیل، دانمارک، ایتالیا و آلمان و دوره آموزشی بدنسازی فوتبال، روانشناسی فوتبال و همچنین آنالیز و مدیریت فوتبال را گذارنده‌ام. مدت هشت سال در رده‌های پایه در گروه سنی جوانان افتخار فعالیت در باشگاه سپاهان را داشتم و به چندین مقام کشوری دست یافتم. به مدت هشت سال مربی منتخب آموزشگاه‌های استان اصفهان با کسب ۲ مقام قهرمانی کشوری بوده‌ام. به عنوان مربی تیم‌های پایه ذوب آهن فعالیت کرده‌ام. مربی تیم‌های مقاومت زرین استحکام، اتحاد، شاهین و زرین اسپرت بوده‌ام. همچنین مدیریت یکی از پایگاه استعداد یابی سپاهان و پایگاه استعدادیابی ستارگان را نیز در کارنامه فوتبالی‌ام دارم.

از تاثیر کرونا بر فوتبال بگویید

باشگاه ها و ورزشکاران نیز مانند مردم و مسئولان در جهت جلوگیری از توسعه و پیشرفت این ویروس با رعایت نکات بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و انجام پروتکل های بهداشتی تمرینات و مسابقات خود را لغو کردند و گامی موثر در سرکوب این ویروس برداشتند. مطمئناً این ویروس، ضررِ جدی به باشگاه ها و ورزشکاران زد اما آن چیزی که خیلی مهم است سلامت جامعه و مردم در این شرایط خاص می باشد. همدلی و همکاری مردم و رعایت نکات بهداشتی مهمترین مسئله در ریشه کنی این ویروس منحوس می‌باشد که امید است این همیاری ادامه داشته باشه و شرایط به حالت عادی خودش برگردد. با توجه به این شرایط تیم شهرداری بم تمرینات خود را لغو کرد و سلامت جامعه و بازیکنانش را در اولویت قرار داد.

نظرتان در خصوص ادامه بازی‌ها در لیگ دسته دو چیست؟

تیم های لیگ دسته دوم کشور حدود پنج بازی تا انتهای مسابقات در پیش دارند و امید است با رعایت پروتکل های بهداشتی این مسابقات به اتمام برسد و ما منتظر نظر مسئولان مربوطه هستیم تا بتوانیم تمرینات خود را آغاز کنیم و خود را برای ادامه مسابقات برای ادامه مسابقات مهیا نمایم.
 
جَو فوتبال استان کرمان را چگونه می‌بینید؟

فوتبال کرمان دارای استعداد های بسیار خوب و بالقوه می باشد و در ۲ سال گذشته با حضور علی قرایی کارهای بزرگی در فوتبال این استان، انجام شده که مطمئناً تاثیرات آن در آینده به خوبی مشخص خواهد شد و رخ‌نمایی خواهد کرد. هیات فوتبال استان کرمان در رده‌های سنی پایه فعالیت‌های بسیار خوب و چشمگیری انجام داده که این موضوع شایسته قدردانی  است. فوتبال کرمان در لیگ های مختلف کشور نماینده‌های شایسته‌ای دارد که بیانگر توجه خاص این استان عظیم به فوتبال می باشد. بی شک این استان شایسته سهمیه بیشتری در لیگ برتر می باشد. مربیان و بازیکنان شایسته ای در این استان مشغول به کار هستند که بنده دسته تک تک این مربیان را می‌بوسم.

نظرتان را در خصوص تیم فوتبال شهرداری بم را بیان کنید

با توجه به شرایط اقتصادی کشور می توان گفت مسئولان شهرداری بم توجه خاص به فوتبال دارند. اداره کردن ۲ تیم در لیگ کشور، کار بسیار بزرگی است که انجام شده و جای تقدیر از مسئولان را دارد. تیم فوتبال آقایان شهرداری بم سال سومی هست که در لیگ دسته ۲ کشور حضور دارد. در ۲ سال گذشته تیم شهرداری بم بومی ترین تیم کشور بود که برنامه این تیم در سال اول حضور در لیگ دسته دوم و حفظ سهمیه با بازیکنان بومی بود که این امر تحقق پیدا کرد و این تیم اختلاف یک امتیاز از صعود به مرحله دوم بازماند.

در سال دوم نتایج بسیار خوبی تیم گرفت اما از صعود باز ماند ناگفته نماند تیم های صعود کننده چندین برابر هزینه نسبت به تیم ما انجام داده بودند. سال گذشته نیز تیم شهرداری بم ۲۲ بازیکن بومی داشت، البته در فوتبال حرفه ای بحث بومی و غیربومی مطرح نیست. در سال جدید در ابتدای فصل اکبرپور که از بازیکنان مطرح و مربیان خوب کشور می باشد در خدمت شهرداری بم بودند که همینجا جا دارد از زحمات این مرد بزرگ فوتبال تقدیر و تشکر کنم.

در نیم فصل ، من به تیم اضافه شدم و نتایج خوبی با کمک مسئولان و مربیان خوبم و بازیکنان شایسته تیم به دست آمد و هم اکنون در رده چهارم جدول قرار داریم. امید است که در ادامه مسابقات بتوانیم به آن چیزی که جایگاه واقعی تیم شهرداری بم می‌باشد، دست پیدا کنیم. مطمئناً برای رسیدن به اهداف بزرگ هماهنگی، همکاری و توجه خاص مسئولین به تیم های ورزشی در درجه اول اهمیت است.
تیم فوتبال شهرداری بم با بودجه بسیار زیاد بسته نشده و اداره کردن تیم در این شرایط کار بسیار سختی است به همین سبب تیم برای مسابقات خارج از خانه مشکلات خاص خودش را دارد. اکثر تیم هایی که در گروه ما بازی می کنند، مسافرت‌های‌شان به بم را به علت مسافت بسیار طولانی با پرواز انجام می دهند اما این امر برای تیم ما امکان پذیر نیست. بازیکنان ما در مسافرت ها گاه ۲۸ ساعت در اتوبوس هستند و مطمئناً در این زمان حداقل سه جلسه از تمرین تیم از بین می‌رود و کیفیت لازم را نخواهد داشت. بنابراین در مسابقات خارج از خانه همیشه بازیکنان با خستگی مفرط وارد مسابقه می شوند و این یکی از مشکلات تیم ما می باشد امید است که سال‌های آتی با جذب حامی مالی این مشکلات مرتفع شود تا بازیکنان بتوانند در مسابقات توانایی خود را به طور کامل نشان دهند. لازم به ذکر است که زمین چمن شهر بم، زمین چمن مصنوعی هست که این زمین مشکلاتی رو معمولاً برای بچه‌ها ایجاد می‌کند. هرچند بچه های ما به این زمین عادت کرده‌‍اند ولی خوب درصد آسیب دیدگی بچه ها خیلی زیاد است.

از کادر فنی‌تان و جوان‌گرایی صورت گرفته در این کادر بگویید

در نیم‌فصل علاوه بر مربیان بومی که در طول چند سال گذشته، بنده در خدمت‌شان بودم، حضور دارند، آقای حسین چهاردانگی و آقای خدابخش‌زاده که از مربیان جوان و دارای انگیزه بسیار زیاد هستند، به کار تیم اضافه شدند و کمک شایانی به تیم و توسعه فوتبال تیم کردند و همین جا لازم است از زحمات حسین چهاردانگی، صابری، خدابخش و محتشم و همچنین آقای عیش‌آبادی به عنوان سرپرست تیم و غلام سام‌نژاد مربی دروازبانان تقدیر و تشکر کنم.
 
نظرتان را در مورد تیم فوتبال بانوان شهرداری بم بگویید

تیم فوتبال بانوان شهرداری بم با حضور مربی خوب و ارزشمند آن خانم جعفری چندین سال است قهرمان بلامنازع لیگ برتر کشور می‌باشد که جا دارد از زحمات این مربی ارزشمند قدردانی و تشکر کنم. حضور ۲ تیم در لیگ کشور برای شهرداری شهری مثل بم آسان نیست و این بیانگر دیدگاه وسیع مسئولان شهر، شهرداری و اعضای شورای شهر است که در همه حال کمک ورزش فوتبال می باشند.

حرف آخر

در پایان لازم می دانم از مردم خوب بم که به حقیر در این مدتی که در خدمت‌شان بودم، تشکر کنم‌. مردمی مهمان نواز دوست داشتنی و قدرشناس که لیاقت این عزیزان بسیار بالا است. دارالصابرین کشور، نیازمند توجه بیشتر مسئولان محترم به دلیل شرایط خاص این شهر و با توجه به مصیبت بزرگی که که در این شهر رخ داد، است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.