رضا بردبار  روز شنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران افزود: تمام تلاش دست اندرکاران این شهرستان تعامل سازنده با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای رشد هرچه بیشتر صنعت گردشگری این منطقه است.

وی تصریح کرد: شهرستان بافت به دلیل داشتن ظرفیت های طبیعی همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و این عامل شرایط مساعدی را برای بهره برداری و توسعه زیرساخت های گردشگری نیز فراهم آورده است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: هواپیمایی ماهان در منطقه پارک ملی خبر و شرکت ستاره بام کویر در مرکز شهر بافت اقدام به سرمایه گذاری در منطقه کرده اند که با این سرمایه گذاری کلان زمینه اشتغال ۲ هزار نفر در بخش گردشگری بافت فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: پیشرفت فیزیکی طرح های مذکور بیش از ۲۰درصد است که کماکان در حال ساخت و ساز هستند.

بردبار با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ طرح گردشگری در شهرستان بافت در حال فعالیت است، افزود: این طرح ها شامل مجتمع پذیرایی و اقامتی، هتل، اقامتگاه  بوم گردی، مهمانپذیر، خانه مسافر است.

وی گفت: شهرستان بافت دارای ۵۰اقامتگاه بوم گردی است که جزو شهرستانهای برتر استان در زمینه راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: منطقه نمونه گردشگری خبر که با داشتن ۲۵واحد اقامتی بوم گردی و ۷واحد مجتمع پذیرایی و اقامتی به یک دهکده گردشگری تبدیل شده است شرایط لازم برای جذب هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را دارد.

وی بیان کرد: شهرستان بافت یکی از مرتفع‌ترین و خوش آب وهواترین مناطق ایران و منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر است و از شهرهای مرتفع ایران به شمار می آید. 

وی با اشاره به اینکه ارتفاع برخی از مناطق مسکونی شهرستان بافت مانند روستاهای دامنه کوه شاه و بُندر گوغر تا حدود ۳۳۰۰ متر است، تاکید کرد: این شهرستان داری سه منطقه نمونه گردشگری شامل خبر،گوغر و طرنگ در سطوح استانی، ملی و بین المللی نیز است.

شهرستان بافت در فاصله ۱۸۵ کیلومتری جنوب غرب مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.