به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در نشست با وزیر جهاد کشاورزی به سیل اخیر در شهداد و گلباف و خسارتهای جدی به احشام، باغات و مزارع اشاره کرد و خواستار پیگیری فوری موضوعات مرتبط از طریق وزارت جهاد و بیمه‌های کشاورزی شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و مشکلات مردم منطقه سیل زده اقدام فوری باید انجام شود.

پورابراهیمی نامه خود در این زمینه را تقدیم وزیر جهاد کشاورزی کرد و وزیر نیز دستور اقدام عاجل برای حل مشکلات کشاورزی، باغات و مزارع خسارت دیده از سیل از طریق معاونت مربوطه و سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان صادر کرد.

وزیر جهاد کشاورزی نیز عنوان کرد: تمام تلاش خودمان را برای حل مشکلات و جبران خسارت وارده به سیل زدگان را انجام می‌دهیم و نامه پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور را در دستور کار داریم تا در حد توان مشکلات کشاورزان و دامداران برطرف شود.

پورابراهیمی در ادامه نشست با وزیر جهاد کشاورزی مشکلات مربوط به اتحادیه مرغداران استان برای تأمین خوراک و نهاده‌های دامی، عدم قیمت گذاری مناسب و روش خرید تضمین شده مطرح کرد و نامه تنظیم شده در این خصوص را به نمایندگی از مرغداران استان به وزیر ارائه داد.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی نیز در این خصوص برای پیگیری رفع مشکل قول مساعد داد و عنوان کرد: این مباحث مورد قبول ما نیز هست و اقدامات لازم برای رفع آنها انجام می‌دهیم.

بررسی وضعیت کشاورزی استان کرمان و لزوم ارتقای جایگاه کشاورزی از دیگر مباحث مطرح بود که پورابراهیمی با ابراز خوشحالی از رأی اعتماد بالای مجلس به خاوازی بیان کرد: تجارب و تخصص شما در حوزه کشاورزی و نحوه تعامل با ارباب رجوع و سایر بخشها موجب شده که مورد استقبال اکثر نمایندگان مجلس قرار گیرید.

پورابراهیمی ابراز امیدواری کرد این نگاه تخصصی در صورت تعامل خوب با مجلس بتواند اتفاقات مثبتی را برای بخش کشاورزی کشور در شرایط جنگ اقتصادی فراهم کند.

وی گفت: موضوعات و مباحث کشاورزی کرمان اهمیت زیادی دارد و رتبه‌های اول استان در تولیدات کشاورزی نشان می‌دهد که باید استمرار آن را در نظر داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی با تشکر از تلاش‌ها و زحمات پورابراهیمی در رأی اعتماد مجلس عنوان کرد: امیدوارم بتوانم پاسخگوی رأی اعتماد و حسن اعتماد مجلس به اینجانب باشم.

در پایان این نشست پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا وزیر جهاد کشاورزی به عنوان اولین سفر استانی به کرمان سفر کند و نشست مشترکی با مسئولان و فعالان این بخش برای بررسی آخرین وضعیت کشاورزی کرمان داشته باشد که مورد استقبال وزیر قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.