مسعود ترکزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰ واحد دانش بنیان کرمان در زمینه تولید محلول و ژل های ضدعفونی کننده برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و یک واحد در زمینه تجهیزات درمانی و ساخت دستگاه تنفس مصنوعی فعالیت می کند.

وی تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری کرمان در صورت نیاز می توانند روزانه ۶ هزار لیتر محلول و ژل ضدعفونی کننده در اختیار کادر درمانی این استان قرار دهند.

 رییس پارک علم و فناوری استان کرمان بیان کرد: سرعت اپیدمی جهانی ویروس کرونا موجب شد بیشتر کشورهای دنیا برای مبارزه و یا پیشگیری از شیوع این ویروس خطرناک با چالش مواجهه  شوند و کشور ایران نیز با توجه به شرایط تحریم و چالش های اقتصادی از این قاعده مثتثنی نیست.

وی ادامه داد: اما تفاوتی که مردم و محققان ایرانی با سایر کشورهای دنیا دارند در حس نوع دوستی و از خود گذشتگی است که همیشه در شرایط بحرانی به کمک دولت و ملت آمده و جامعه را از بحران بیرون می آورند.

ترکزاده اظهار داشت: محققان و فناوران ایرانی طی روزها و هفته های گذشته با داشتن  چنین خصوصیات بارزی پا در میدان مبارزه گذاشتند و برخی با تغییر بخشی از فعالیت های اقتصادی، صنعتی و کارگاهی خود با تمام توان و تخصص خود به کمک حافظان سلامت شتافتند.

وی با اشاره به توان و ظرفیت بالای شرکت های دانش بنیان کرمانی تاکید کرد: در این میان شرکت های دانش بنیان استان کرمان هم به خوبی نقش خود را ایفا نمودند تا جایی که پس از اعلام نیاز ستاد مبارزه با ویروس کرونا و وزارت بهداشت در زمینه  تجهیزات پیشگیری و درمانی ۱۱ شرکت در زمینه های مختلف اعلام آمادگی و همکاری کردند.

در حال حاضر حدود ۲۰۰ واحد فناور و ۶۰ شرکت دانش بنیان در استان کرمان در زمینه های آی تی، کشاورزی، پزشکی، نانو، مکانیک، عمران و غیره فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.