به گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا، سیدمحمد موسوی افزود: در جریان سیل اخیر منطقه جنوب کرمان ۲۰۰ حلقه چاه و ۵۰ رشته از قنوات منطقه زهکلوت رودبار جنوب دچار آسیب شد.

وی میزان خسارت وارد شده سیلاب به بخش کشاورزی جنوب کرمان را ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: طبق گزارش‌های سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیشترین میزان خسارت‌ها در شهرستان رودبار جنوب ثبت شده است.

مدیرکل بحران وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: از این میزان خسارت ۸۵ درصد در بخش زراعت و  باغبانی و ۱۵ درصد در حوزه زیرساخت‌ها است.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی ستاد بحران وزارت جهاد کشاورزی در منطقه سیل‌زده زهکلوت تامین منابع برای بازسازی ۵۰ رشته قنات که ۴۰ تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و همچنین بازسازی ۲۰۰ حلقه چاه است.

موسوی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بخشی از این خسارت‌ها را از جمله تامین لوله و احیای چند رشته قنات که مزارع زیر دست آن در مرحله تولید محصول بودند را جبران کرده است.

وی با بیان اینکه تا ۲ روز آینده گزارش نهایی خسارت و میزان اعتبار مورد نیاز به وزارت کشور اعلام می‌شود، اظهار داشت: پس از این مرحله، طرح برای تخصیص اعتبار به هیات دولت ارسال خواهد شد.

مدیرکل بحران وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: امیدواریم با تخصیص اعتبار، بخشی از خسارات وارده به کشاورزان و همچنین زیرساخت‌های بخش کشاورزی منطقه جنوب کرمان را بازسازی کنیم.

شهرستان رودبار جنوب در فاصله ۳۳۳ کیلومتری مرکز کرمان واقع شده و جمعیت آن برابر با ۱۰۵ هزار و ۹۹۲ نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.