به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز یکشنبه در آئین افتتاح خبرگزاری میزان دفتر کرمان که به صورت ویدئو کنفرانس با مرکز رسانه قوه قضائیه برگزار شد، افزود: قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان سه گانه حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در راستای تبیین کارایی نظام در بین مردم دارد و این اقدام با تلاش های رسانه ای و آگاهی رسانی قابل انجام است.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد در درون و بیرون از دستگاه قضائی از اولویت های قوه قضائیه به شمار می رود و اقدامات انجام شده در این راستا موجب جلب اعتماد عمومی به دستگاه قضائی کشور شده است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره اشاره داشته اند که امروز رسانه های استکباری، شدیدترین حملات را علیه قوه قضائیه در دستور کار دارند و تهمت های زیادی را به این قوه نسبت می دهند و راه اصلی مقابله با این اقدامات دشمنان، این است که هنرمندان حوزه رسانه به این عرصه ورود کرده و این نیرنگ ها را خنثی کنند و کارآمدی نظام را به درستی به نمایش بگذارند.
موحد اظهار داشت: خبرگزاری میزان در زمینه اعتمادسازی در جامعه نسبت به قوه قضائیه به خوبی ورود کرده و موفقیت های بسیاری نیز داشته و امید است این توفیقات روز افزون باشد.
وی از اصحاب رسانه استان کرمان به عنوان افرادی نجیب یاد کرد و ادامه داد: در دوره مدیریت جدید قوه قضائیه، آیت الله رئیسی عنایت خاص و ویژه ای به موضوع اعتمادسازی و اطلاع رسانی عمومی شده است و این امر مسئولیت خبرگزاری میزان را دو چندان می کند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان، سفرهای آیت الله رئیسی، ریاست قوه قضائیه به استان های مختلف را بی نظیر برشمرد و خاطرنشان کرد: این اقدام کار مهم او ارزشمندی است و تاثیرات به سزایی را بر جای گذاشته است.
موحد از تلاش های رسانه های دیداری، شنیداری، نوشتاری و مجازی در استان کرمان برای پوشش سفر ریاست قوه قضائیه به این استان تقدیر کرد و گفت: رسانه های استان کرمان، سفر آیت الله رئیسی یه این استان را به خوبی منعکس کرده اند و با انعکاس فرمایشات ایشان در اربعین شهدای مقاومت به ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، رضایت مندی شیفتگان و دلدادگان این شهید والا مقام را فراهم کردند.
وی تصریح کرد: مصوبات سفر آیت الله رئیسی به استان کرمان و انعکاس آنها در بین مردم تاثیر مثبتی داشته است.
وی از راه اندازی دفتر خبرگزاری میزان در استان کرمان به عنوان نخستین دفتر استانی این خبرگزاری تقدیر کرد و گفت: بسیار امیدوار هستیم که فعالیت دفتر این خبرگزاری، نتایج و ثمرات بسیار ارزشمند و ذی قیمتی را به دنبال داشته باشد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تشکیل گروه مشاوران رسانه ای دستگاه قضایی استان کرمان، گفت: این گروه نیز در راستای همفکری و توسعه فعالیت های رسانه ای دستگاه قضایی استان و خبرگزاری میزان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

در مردادماه سال گذشته و در پی حضور  ابراهیم زادگان، رئیس مرکز رسانه قوه قضائیه در اختتامیه جشنواره رسانه و عدالت، موافقت لازم برای فعالیت دفتر خبرگزاری میزان در کرمان حاصل شده و دفتر این خبرگزاری در ۳۱ فروردین ماه سال جاری به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح خواهد شد.
خبرگزاری میزان پس از تاسیس مرکز رسانه قوه قضائیه در سال ۱۳۹۳ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و به عنوان تنها منبع اطلاع رسانی و پایگاه خبررسانی قوه قضائیه در حال حاضر مورد توجه افراد و بنگاه های خبری داخلی و خارجی است و به مطالب و اخبار درج شده در آن استناد می شود.
خبرگزاری میزان در استان کرمان به عنوان نخستین دفتر استانی خبرگزاری میزان در کشور در ابتدای امر در حوزه های حقوقی و قضائی ورود کرده و پس ازآن فعالیت خود در سایر حوزه ها را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.