به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مهدی تقی زاده افزود: درصد صلح و سازش در شعب حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان طی سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۷درصد افزایش یافته است.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان تعداد ۴هزار و ۳۶۲ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد  ۲ هزار و ۴۳۸ فقره پرونده منتهی به صلح و سازش و در نهایت منجر به آزادی هزار و ۳۴۲ مددجو از زندان این استان شده است.
وی تصریح کرد: شورای حل اختلاف پتانسیل و ظرفیت خوبی  در زمینه کاهش آمار زندانیان دارند و ضرورت دارد هرچه بیشتر شعب شورای حل اختلاف زندان تقویت شود.
وی گفت: ترویج فرهنگ صلح و سازش که دارای ریشه‌های دیرینه تاریخی و اعتقادی در میان مردم  است می‌تواند با استفاده از ظرفیت صاحب نفوذان و صاحبان کلام در بسیاری از موارد راهگشای مشکلات باشد.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان همچنین  از آزادی ۲۱ زندانی محکوم به قصاص نفس در سال ۱۳۹۸ خبر داد و افزود: با تلاش کارکنان شوراهای حل اختلاف و تشکیل جلسات مکرر با هدف ایجاد صلح و سازش و با حضور شاکی و متشاکی در زندان‌های استان تعداد ۲۱ زندانی محکوم‌ به قصاص نفس که به دلیل قتل به اعدام محکوم‌شده بودند رهایی یافتند.
وی  گذشت و فداکاری را از خصوصیات بارز مردم استان کرمان قلمداد کرد و افزود :حرکت اولیای دم حرکت ارزشی و الهی است و ثواب این عمل قطعا در پیشگاه خداوند متعال محفوظ خواهد بود.
 وی در پایان ازاین اقدام انسان‌دوستانه و خدا پسندانه اولیا دم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به این افراد نادم و پشیمان، زمینه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، تقدیر کرد و گفت: انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد آزادی تعداد بیشتری از زندانیان محکوم به قصاص باشیم.
سال ۹۷ شوراهای حل اختلاف استان کرمان رتبه نخست بیشترین میزان صلح و سازش را در پرونده های شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در سطح کشور به خود اختصاص داده بودند که این روند افزایشی در سال ۹۸ نیز ادامه داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.