بنا به اعلام فرماندهی انتظامی جیرفت، سرهنگ رضا محمدرضایی روز یکشنبه افزود: در پی شکایت اداره برق شهرستان مبنی بر چندین فقره سرقت سیم‌های شبکه برق سطح شهر و قطعی‌های مکرر برق معابر و منازل شهروندان و همچنین با توجه به سرقت تعدادی کولر گازی از مدارس، موضوع دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده و تلاش شبانه‌روزی ماموران کلانتری ۱۵ و بررسی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت‌های انجام شده، سرانجام سردسته این باند در مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر شد.
وی تصریح کرد: متهم در تحقیقات تخصصی و فنی ماموران و در مواجهه با ادله و مستندات پلیس، به سرقت کابل‌های برق و کولرگازی‌های مدارس با همکاری دو نفر از همدستانش در سطح شهر جیرفت اعتراف کرد که در یک اقدام ضربتی دو همدست دیگر وی نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی جیرفت اظهار داشت: در بازرسی از محل اختفای این باند، مقدار ۵۰۰ کیلوگرم سیم برق شبکه از نوع مس که به شکل ماهرانه‌ای در زیر زمین جاسازی شده بود به همراه ۱۷ دستگاه کولرگازی مسروقه کشف شد.

 وی با بیان اینکه در بررسی سوابق کیفری متهمان مشخص شد اعضای این باند دارای سوابق قبلی سرقت کابل برق بودند، گفت: ارزش اموال مکشوفه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است و یک دستگاه خودرو  وانت که در سرقت‌ها از آن استفاده می‌شد نیز توقیف شد.

سرهنگ محمدرضایی افزود: اموال کشف شده تحویل نمایندگان آموزش و پرورش و اداره برق شهرستان شده و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی جیرفت با تاکید بر اینکه طرح مبارزه با انواع سرقت‌ها با جدیت بیشتر ادامه خواهد یافت، گفت: شهروندان ضمن توجه به هشدارهای پیشگیری از سرقت، موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ گزارش کنند.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.