به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد با اشاره به اینکه میزان ورودی پرونده‌ها در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بالغ بر ۲.۱۰ درصد افزایش داشته است، گفت: با اجرای برنامه‌های اثرگذار در کاهش ورودی، میزان وارده‌های مراجع قضائی در سال ۹۸ حدود ۰.۲۶ درصد افزایش داشته است.

یدالله موحد افزود: در سال گذشته ۵۶۷ هزار و ۱۹۶ پرونده به مراجع قضائی استان وارد و ۵۶۸ هزار و ۸۱۲ پرونده مختومه شده است که با توجه به این آمار نرخ رسیدگی به پرونده‌ها ۱۰۰.۲۸ درصد بوده است.

وی یادآور شد: در سال ۹۷ بالغ بر ۵۶۵ هزار و ۷۲۵ پرونده به دستگاه قضائی استان وارد و ۵۶۹ هزار و ۲۶۴ پرونده مختومه شده است و نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در این سال، ۱۰۰.۶۳ بوده است.

رئیس کل دادگستری کرمان ادامه داد: در حوزه کاهش موجودی پرونده‌های قضائی نیز استان عملکرد مثبتی را در سال گذشته داشته به گونه‌ای که موجودی پرونده‌ها نسبت به آخر سال ۹۷، به میزان ۲ درصد کاهش داشته است.

موحد با اشاره به تأکیدات قوه قضائیه برای تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه، اظهار کرد: با همکاری قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان، ۶۲ درصد از پرونده‌های معوقه در سطح استان نیز تعیین تکلیف شده‌اند و استان کرمان در این زمینه عملکرد مناسبی را بر جای گذاشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.