به گزارش روز شنبه ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی در بازدید از کارگاه تولید ماسک که به همت بسیج دانشجویی استان کرمان دایر شده است، افزود: مجموعه بسیج در استان کرمان برای کمک و همراهی به کادر درمانی در مواجهه با ویروس کرونا فعال است.
وی بیان کرد: بسیج دانشجویی از مجموعه های موثر است که در حوزه توزیع اقلام بهداشتی و تولید لوازم پزشکی مورد نیاز وارد شده است.
پورابرهیمی اظهار داشت: در مجموع حدود ۱۰ هزار ماسک توسط کارگاه های بسیج دانشجویی استان کرمان روزانه تولید و با ظرفیت بسیج نواحی و غیره حدود ۳۰ هزار ماسک نیاز روزانه استان کرمان را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تولید می شود.
وی ادامه داد: تهیه ۱۰۰ هزار ماسک را نیز طریق خیران پیگیری کردیم که بخشی از آنها تحویل گرفته شده و تولید بخشی نیز با همکاری بسیج سازندگی در دستور کار است تا در مناطق مختلف شهرستان های کرمان و راور و در حاشیه شهرها و مناطق محروم توزیع شود. 
پورابراهیمی افزود: هماهنگی ها با شرکت های بزرگ صنعتی استان کرمان نیز انجام شد و از ظرفیت مصوبات ستاد کرونا هم استفاده کردیم که این منابع در قالب تعهدات شرکت ها به استان کرمان قلمداد شود.
وی خاطرنشان کرد: طی توافق با استاندار و معاونان وزیر صمت با سه شرکت بزرگ ملی مس، مجموعه گل گهر و گهر زمین قرار است بخشی از تعهدات آنها به وزارت صمت در ارتباط با حقوق دولتی از طریق پرداخت تعهدات آنها به ستاد استانی کرونا کمک کنیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت ما آبرسانی به حاشیه شهر کرمان با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است تا در این شرایط از آب بهداشتی و سالم برخوردار باشند که شاهد سرایت بیماری نباشیم.
وی گفت: با هماهنگی خیران، وزارت صنعت و معدن و تجارت و ستاد استانی مدیریت کرونا بخشی از کار و مقدمات آن فراهم شده است.
پورابراهیمی با قدردانی از کادر درمانی و پزشکان متعهد که روزهای سختی را پشت سر می گذارند، بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته در استان کرمان، شرایط مطلوبی را در مقابله با کرونا ویروس داریم و امیدواریم با همکاری شهروندان این شرایط حفظ شود.
 وی اظهار داشت: درخواست ما از شهروندان است که در خانه بمانند و به رعایت نکات بهداشتی و توصیه های پزشکان به سلامت جامعه کمک کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.