حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ضمن تقدیر از  زحمات و فعالیت‌های پزشکان، پرستاران و کادر درمانی استان کرمان در پیشگیری و مقابله باویروس کرونا  ، در زمینه کمک به احداث سیل‌بند و جبران خسارت سیل در این استان قول مساعد داد. 
رئیس جمهوری در سخنان خود با ابراز تاسف از وقوع سیلاب در استان کرمان در ایام نوروز عنوان کرد: مردم بسیار خوب این استان ، همیشه افتخارآفرین بوده‌اند و مردان بزرگی چون مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، جزو افتخارات تاریخ کشور هستند.
حجت الاسلام روحانی با آرزوی توفیق بیشتر برای مردم استان کرمان از زحمات و فعالیت‌های پزشکان، پرستاران و کادر درمانی این خطه در پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس تقدیر کرد و افزود: امیدواریم از این بیماری هم سریع عبور کنید.
وی با اشاره به گزارش استاندار کرمان از وضعیت سیل در شهرستان‌های جنوبی کرمان در زمینه کمک به احداث سیل‌بند و جبران خسارت سیل قول مساعد داد.
حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: جای شُکر دارد که در سیل اخیر تلفات انسانی در استان کرمان نداشتیم، اما اینکه معدود افرادی به اخطارها و هشدارها در خصوص سیل توجه نمی‌کنند، نباید انتظار داشته باشند که دولت خسارت‌ آنها را به اندازه دیگر افراد جبران کند.
رئیس جمهوری همچنین بر بررسی و رسیدگی به تخلفات ناشی از ساخت و سازها و کشاورزی‌های غیرمجاز و تصرفی در مسیل رودخانه تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: سیل‌بندها در خیلی از مناطق باید احداث و یا ترمیم شوند، خسارت‌های وارده را هر چه بوده طبق معمول جبران می‌کنیم و بازسازی و نوسازی منازل تخریبی را هم خواهیم داشت.  
حجت‌الاسلام روحانی از مسئولان استان خواست تا طرح‌های مقابله‌ای بیشتری را در برابر سیلاب‌ها در کرمان داشته باشند.
رئیس جمهوری تاکید کرد: در ارتباط با کرونا ویروس نیز تجهیزات بهداشتی همچنان اولویت اول ما کادر درمانی بیمارستان‌های در خط مقدم مبارزه هستند و بعد در بخش تولید کشور که نیازهای عمومی مردم را تولید می‌کنند باید در نظر قرار گیرند.

براساس این گزارش  سوم تا چهارم فروردین خسارات سیلاب در استان کرمان خود را نشان داد، از تخریب پُل ورودی شهر کهنوج در جنوب کرمان که در مسیر اصلی کریدور شمال به جنوب کهنوج به بندرعباس قرار داشت و محاصره ۸۰ روستای ریگان در شرق استان و پناه بردن ساکنان ۳۰ روستای این شهرستان برای در امان ماندن از خطر آبگرفتگی به پشت بام ها گرفته تا ناپدید شدن سه نفر در جریان این سیلاب ها .

 همچنین قطع راه ارتباطی ۸۰ روستای ریگان، تلف شدن ۲۵۰ راس گوسفند در سیلاب، قطع برق ۶۵ روستا در ریگان، تخریب شبکه آبرسانی ۳۰ روستای قلعه گنج، تخریب دهانه های پل ها، تخریب ۱۰۰ راه روستایی در رودبار جنوب و محاصره بیش از ۱۵ هزار نفر در سیلاب و بسته شدن مسیر رودبار جنوب به سمت زهکلوت و زهکلوت به ایرانشهر، خسارت به ۹۰ درصد بخش کشاورزی، ۱۲ دهنه پل و تلفات زیاد دام در رودبار جنوب و وارد آوردن ۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی و دامداری رودبار جنوب و ۵۴۰ میلیارد ریال خسارت به راه‌های جنوب کرمان بخشی از خسارات ناشی از سیلاب در استان کرمان است.

به گفته  سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد بیماران مبتلا به این ویروس تاکنون در کرمان به ۱۷۹ نفر و تعداد فوتی ها ۲۳نفر بوده است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.