به گزارش ایرنا  محمدجواد فدائی روز چهارشنبه در نشست خبری با محوریت کرونا ویروس  افزود: انتشار برخی از مطالب در این فضا نادرست، اشتباه و غیرواقعی است که به شکل جاهلانه و یا عامدانه، موجب می‌شود که از کارهای اصلی خود باز بمانیم و بعضا در فضای مجازی مطالبی غیرواقعی منتشر می‌شود که به آفتی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: رسانه های رسمی استان خواهش می کنیم کمک کنند و اجازه ندهند فضای مجازی ظالمانه بر جو حاکم شوند.

فدائی  با اشاره به مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در این ستاد تصویب شد که از یازدهم اسفندماه  تا اطلاع بعدی از ورود و خروج هرگونه کاروان زیارتی استان کرمان جلوگیری شود. 

استاندار کرمان با بیان اینکه در جلسات بعدی ستاد استانی مقابله با کرونا رسما اعلام شد که استان کرمان آمادگی برای پذیرش مسافران نورزی را ندارد گفت: تمام اقامتگاه‌های مراکز گردشگری و موزه ها تعطیل هستند و شخصا در روز میلاد امام علی(ع) نیز در بخش ماهان کرمان بررسی کردم که شاه نعمت الله ولی تعطیل بود و نهایت سخت گیری را در مصوبات انجام خواهیم داد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه هشت ورودی استان کرمان توسط  دانشگاه علوم پزشکی کرمان، نیروی انتظامی و هلال احمر کنترل می‌شود تصریح کرد: در ستاد استانی مقابله با کرونا مصوب شد که تمامی خودروهای مشکوک در مرزهای ورودی استان بررسی و مقرر شد درباره این خصوص با هماهنگی این ۳ نهاد، تصمیم گیری در صورت لزوم قرنطینه و یا اقدامات لازم با خودروهای مشکوک انجام دهند و در صورت تخطی گروه های ۳ گانه، با متخلفان برخورد جدی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: استان کرمان آماده پذیرش مسافران نوروزی را ندارد و مراکز بوم گردی و مدارس آموزش پرورش و مراکز فرهنگی در ایام نوروز تعطیل هستند.

فدائی ادامه داد: مقرر شد، هتل ها نیز با شرط رعایت ضوابط دانشگاه علوم پزشکی در حد مسافرین معمول در طول سال می توانند پذیرش مسافر داشته باشند و این موضوع نیز منطبق بر مصوبه ستاد ملی است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان در این نشست با اشاره به  نظارت بر مناطق حاشیه شهر کرمان برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع کرونا گفت: حاشیه‌های شهر کرمان دارای مسائل زیادی است. 

زهرا موسی‌پور با اشاره به وضعیت  آب این مناطق تصریح کرد: بخشی از مناطق دارای آب غیرمجاز و بخشی نیز بدون آب هستند که طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا و با همکاری اداره آب شهرستان، مقرر شد آبرسانی سیار در این مناطق تقویت شود.

وی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی در این مناطق بیان داشت: اقلام آموزشی و بهداشتی از سوی خیرین در اختیار دفاتر تسهیل گر قرار گرفته و این اقلام بیشتر در مناطق حاشیه شهر کرمان از جمله شهرک صنعتی، الله آباد و غیره در بین مردم پخش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.