موسی ابراهیمی روز چهارشنبه افزود: میزان این تسهیلات ۵۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون ریال و با کارمزد چهار درصد به افراد واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: تسهیلات به هنرمندانی که در دوره های آموزشی صنایع دستی در رشته های خوس بافی، گلابتون دوزی و البسه محلی(دوخت لباس محلی) شرکت کرده اند با همکاری صندوق کارآفرینی امید ارائه می شود.

 مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان منوجان بیان کرد:  تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی در منوجان فعالیت دارند و تاکنون ۶۶ هنرمند صنایع دستی در روستاهای غدیر بور و بچگان به منظور اجرای این طرح شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه یک هنرمند صنایع دستی به عنوان پشتیبان طرح معرفی می شود تاکیدکرد: این هنرمند تولیدات و محصولات صنایع دستی هنرمندان روستاهای مذکور را جمع آوری و در نمایشگاههای ملی و بین المللی به معرض نمایش و فروش خواهند گذاشت.

ابراهیمی اظهار داشت: حصیربافی، خوس بافی، گلابتون دوزی، البسه محلی(دوخت لباس محلی)، سوزن دوزی و غیره از جمله رشته های بومی و شاخص صنایع دستی این شهرستان است.

منوجان در مسیر جیرفت و هرمزگان و در ۴۵۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده و با مساحت بیش از هفت هزار کیلومتر مربع دارای حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.