مرجان شاکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بروز پدیده ریزگردها در شهرستان و مناطق استان کرمان طبق اعلام اداره کل هواشناسی موجب کاهش دید افقی شده است.

وی با اشاره به خیزش گرد و غبار در بیشتر مناطق استان کرمان اظهار داشت: وقوع این پدیده موجب تعطیلی مدارس و ادارات شهرستان فهرج شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان تاکید کرد: امروز شدت گرد و غبار در شهرستان ریگان بسیار زیاد بود اما به دلیل متغیر بودن شدت ریزگردها امکان اظهار نظر سریع برای تعطیلی مدارس وجود نداشت.

شاکری تاکید کرد: کرمان در حوزه گرد و غبار توجه جدی مسئولان را می طلبد که باید به این موضوع رسیدگی کرد و در غیر این صورت این مشکل پیشرفت می کند و بعدها ممکن است درمانش دشوارتر شود.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست دو ایستگاه پایش ریزگردها را در شهرستان های کهنوج و بم راه اندازی کرده است تصریح کرد: نصب این دستگاه در شهرستان های انار و راور نیز امسال در دستور کار قرار دارد و برای شهرستان های شهربابک و رفسنجان نیز درصددیم بزودی انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: فقدان ایستگاه های پایش گرد و غبار در مناطق مختلف می تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد که یکی از این موارد سلامت مردم است.

وی اطلاع از وضعیت و کیفیت هوا را حق مردم دانست و افزود: هفت دستگاه پایش ریزگردها در بم، ریگان، فهرج، زرند و کهنوج و دو دستگاه در کرمان نصب شده است.

شاکری بیان کرد: مقدار ریزگردها امروز صبح در شهرستان فهرج به ۶۶ برابر حد مجاز رسید.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بارش باران و نزولات جوی در کاهش روند افزایش گرد و غبار تاثیر مثبتی بگذارد گفت: رفع این مشکل نیازمند برنامه های بلند مدت کوتاه و میان مدت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان اعتبارات امسال مبارزه با گرد و غبار را در استان کرمان ۷۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۳۵ و نیم میلیارد به منابع طبیعی شمال استان و ۲۸.۷ میلیارد تومان به منابع طبیعی جنوب استان از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

وی افزود: تجهیز بیمارستان ها در مناطق کانون فرسایش بادی باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.