امام جمعه ریگان روز دوشنبه در آیین اقتتاح این همایش ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدا به ویژه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت گفت : برادران اهل تسنن و تشیع در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دیگر عرصه های این انقلاب و نظام نقش مهم و موثری داشته‌اند.

حجت‌الاسلام علی رنجبرماهانی با اشاره به نقش پررنگ برادران اهل تسنن در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی اظهار داشت : تقدیم 11هزار شهید اهل تسنن در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی کشورمان نمونه روشن این ادعاست .

مولوی عبدالقادر حبشی‌پور از متنفذین اهل سنت در این همایش با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب ناخدای کشتی مسلمانان و ایران اسلامی و منور به نور سنت است، گفت: همه باید افراد را به پیروی از پیام وحدت بخش پیامبر اسلام(ص) سوق دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: اخوت اسلامی مطالبه قرآن کریم و پیامبر عظیم الشان اسلام است که همه باید به آن پایبند باشیم.

 حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در نهمین همایش آیین برادری و اخوت اسلامی در شهرستان ریگان با بیان اینکه قرآن کریم آیات زیادی در مورد اخوت و برادری دارد افزود: تاکید بر اخوت و برادری در تمام مکاتب بالاترین موضوعی است که مطرح می شود.

وی بیان داشت: موضوع اخوت و برادری در جامعه اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است و می توان بر اساس آیات و روایات این موضع را تشریح کرد. 

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مسلمانان باید پیوند اخوت و برادری را نسبت به یکدیگر رعایت کنند و لغزش های یکدیگر را ببخشند ادامه داد: مسلمانان باید در زمان ناراحتی با یکدیگر مهربان باشند و اسرار یکدیگر را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: برادران مسلمان باید عذرخواهی یکدیگر را بپذیرند، در برابر بدگوئی ها از یکدیگر دفاع کنند و همواره خیرخواه یکدیگر باشند.

نهمین همایش آیین برادری استان کرمان به میزبانی شهرستان ریگان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.