به گزارش ایرنا، سیدعلی حاج سید علیخانی روز پنجشنبه افزود: تعداد ۲۱ طرح از مجموع پروژه های قابل افتتاح مربوط به روکش آسفالت، لکه گیری، درزگیری و بهسازی محورهای اصلی، فرعی، روستایی استان است.

وی اظهار داشت: از دیگر این پروژه ها، افتتاح تعداد ۷ طرح مرتبط با بخش ایمنی راهها از جمله تامین روشنایی های جاده ای، تهیه و نصب نیوجرسی، آشکارسازی زیرگذرها و تونل ها، نصب گاردریل می باشد که در همین راستا تعداد ۱۴ طرح مرتبط با فعالیت های حوزه ایمنی و ترافیک مانند نصب و راه اندازی دستگاههای ترددشمار، دستگاههای توزین در حال حرکت، طرح های آموزشی و ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راهها است.

وی با اشاره به طرح هایی که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و آماده افتتاح می باشند، گفت: تعداد پنج مجتمع خدماتی رفاهی- بین راهی و یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین برون شهری که با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده اند نیز در ایام دهه مبارک فجر مورد افتتاح و بهره برداری قرار می گیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد: ۶ طرح راهداری استان در بخش نگهداری ابنیه راهها شامل: رفع نقاط حادثه خیز، تعریض پل ها، اجرای رادیه و برید پل ها در محورهای سطح استان در لیست پروژه های آماده افتتاح اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است.

حاج سیدعلیخانی نصب سامانه های ثبت تخلفات جاده ای و دوربین های کنترل سرعت را بعنوان یکی از طرح های بسیار مهم استان در چهارچوب حمل ونقل هوشمند معرفی کرد و گفت: بزودی تعداد۴۹ دستگاه دوربین در محورهای برون شهری استان به بهره برداری می رسند که با راه اندازی آنها مجموع دوربین های شمال استان به ۱۴۹سامانه می رسد که از این حیث نیز استان ما در ردیف های برتر کشور قرار می گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به محدودیت های اعتباری و نیروی انسانی و با استفاده از توان فنی و ماشین آلات در اختیار، بویژه استفاده از توان نیروهای تلاشگر و خدوم راهداری موفق شد طی یکسال گذشته اقدامات ارزشمندی را در احداث زیرساخت راههای روستایی در قالب طرح ابرار (راههای اولویت دار روستایی ) انجام دهد که به نوبه خود حرکتی جهادی در حوزه راهداری محسوب می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.