احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان روز شنبه در گردهمایی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان در جیرفت افزود: طی چند سال گذشته با مشارکت مردم و خیرین بیش از ۲ هزار کلاس درس در این استان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه دولت برای حضور خیرین شرایط خوبی در نظر گرفته است، تصریح کرد: اگر خیری ۳۰ درصد کمک کند مابقی را دولت می‌پردازد و اگر یک مدرسه خیرساز باشد سه مدرسه دیگر نیز توسط دولت ساخته می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمان با بیان اینکه ۷۰۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر و ۲۵۰ مدرسه زیر پنج نفر دانش‌آموز در این استان وجود دارد، اظهار داشت: بخشی از مسائل آموزش ما درگیر ساخت و ساز بوده و این در حالی است که مجموعه آموزش و پرورش باید فقط درگیر مسائل علمی و آموزشی باشد.

وی تصریح کرد: اگر به آموزش و پرورش کمک شود بسیاری از دغدغه‌های امروز جامعه را نخواهیم داشت و اعتقاد مجموعه آموزش و پرورش بر این است که هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند.

اسکندری نسب گفت: در آموزش و پرورش استان ۸۰ هزار فرهنگی وجود دارد که ۳۰ هزار نفر از این تعداد بازنشستگان هستند لذا از تجربیات این افراد باید استفاده ‌کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند یک کانون توسعه انسانی باشد، بیان داشت: اگر آموزش و پرورش خلاق و خوبی نداشته باشیم نمی‌توانیم نیروی انسانی خوبی تربیت کنیم.

وی گفت: محور توسعه هر کشور آموزش و پرورش است لذا اگر بخواهیم جامعه توسعه‌یافته‌ای داشته باشیم باید آموزش و پرورش، توسعه یافته باشد.

استان کرمان هفت هزار و ۵۶۷ مدرسه دارد.

چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس غیر استاندارد و تخریبی در استان کرمان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.