مرجان شاکری روز یکشنبه در آیین بزرگداشت روز ملی هوای پاک در کرمان طی سخنانی با شرح پیشینه این روز افزود: شهر کرمان در مقایسه با سال گذشته که فقط ۲ روز هوای پاک مطلق را تجربه کرد، طی سال جاری ۳۳ روز هوای پاک مطلق داشتیم که آمار بسیار قابل قبول و بالایی است.

وی عنوان کرد: استان کرمان به طور کلی طی سال جاری منتهی به آذرماه در کنار این ۳۳ روز هوای پاک، ۲۳۰ روز هوای سالم هشت روز حساس و فقط چهار روز هوای ناسالم و یک روز خطرناک را تجربه کرده است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: امسال جذب بودجه بسیار خوبی از محل اعتبارات گرد و غبار برای این استان محقق شده است.

وی ادامه داد: با اقدامات موثری که دستگاه‌های متولی انجام می‌دهند، سال به سال شاهد بهبود شرایط آب و هوای استان و کشور خواهیم بود.

مراسم بزرگداشت روز ملی هوای پاک در کرمان با همکاری و همیاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان و اداره کل آموزش وپرورش استان در کرمان برگزار شد.

این آیین با حضور مدیرکل و جمعی از مسئولان ستادی حفاظت محیط زیست کرمان، مدیرکل هواشناسی استان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و جمعی از مسئولان اداره‌کل آموزش و پرورش در هنرستان فنی سرمد کرمان برگزار شد. 

نواختن زنگ هوای پاک و برگزاری کارگاه فنی آشنایی با دستگاه‌های اندازه‌گیری آلودگی هوا از دیگر اقدامات این برنامه بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.