به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان روز جمعه در آئین دعای ندبه، نکوداشت سید الشهداء جبهه مقاومت شهید سردار سلیمانی و همراهان ایشان، افزود: برای ادامه سردار سلیمانی باید به موضوع ولایت مداری توجه لازم را داشته باشیم.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم بگوئیم که رابطه سردار سلیمانی با ولایت فقیه و رهبری انقلاب چگونه بود باید از شمع و پروانه مثال زد و در این رابطه مثال ها در مقام تشبیه کم می آورند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اخلاص و ولایت مداری سردار سلیمانی موجب شده بود مانند یک ابر قدرت و کوه بر دشمن تاثیر بگذارد، گفت: اخلاص سردار سلیمانی به شکلی بود که مبهم حرف نمی زد، حاشیه نمی رفت، توجیه نمی کرد که بخواهد مخالفت یا فرار از فرمانی داشته باشد و می گشت ببیند آقا چه دوست دارد که انجام دهد و ایشان ولی فقیه خودش را از خود راضی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان این مطلب که رهبری سه مرتبه با اشک اعلام کردند که از سردار سلیمانی راضی هستند، در پاسخ به شعار جانم فدای رهبر مردم کرمان، عنوان کرد: برای شما مردم آسان است که بگوئید جانم فدای رهبر اما برخی ها یک ذره که پست و اعتبار اجتماعی پیدا می کنند به این سادگی ها این حرف را مطرح نمی کنند.

وی اخلاص، معنویت و جهادگری را از جمله ویژگی های سردار شهید سپهبد سلیمانی برشمرد و تصریح کرد: ولایت مداری سردار سلیمانی یکی از ویژگی های برجسته ایشان بود و دیده ایم که با بغض و گریه، می گفتند والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی دلی و حقیقی با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد و در قیامت خواهیم دید که مهمترین محور محاسبه این است و مهمترین چیزی که در قیامت سوال می کنند این است که چقدر مطیع ولی فقیه بوده ای.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: سردار  سپهبد شهید سلیمانی نمی ترسید اینگونه از رهبری حرف بزند و به او بگویند تندرو یا اینکه به او بگویند مبالغه آمیز داری از رهبری صحبت می کنی و  نمی ترسید که به او بگویند چرا اینقدر داری رهبری را بالا می بری.

وی با اشاره به شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه"، افزود: اینها  ضد ولایت فقیه نیستند، کم می گذارند و مگر کسی جرات می کند که ضد ولایت فقیه باشد.

 استاد حوزه‌ علمیه یادآور شد: سردار سلیمانی تمام وجودش این بود که یک لبخند روی لب های مقام معظم رهبری بیاورد و هزاران بار این کار را کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به اینکه چگونه به خانواده سردار سلیمانی تسلا بدهیم، بیان کرد: این موضوع جز با معجزه الهی تسلا نمی یابد.

وی خطاب به مردم تاکید کرد: برای تسلای خانواده شهید سلیمانی و مقام معظم رهبری دعا کنید چرا که میدانیم اینکه امام علمدار خود را از دست بدهد، چقدر سخت است.

استاد حوزه‌ علمیه با تاکید بر این مطلب که سردار شهید سپهبد سلیمانی احترام ولی خود را با شهادت و شهامت خود افزایش داد، گفت: سردار سلیمانی در درس دادن درباره ولایت فقیه تنها نبوده است زیرا این سیره شهدای ما است.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان ادامه داد: نتایج پژوهش  واحد پژوهش های بنیاد شهید در بررسی بیش از ۲۰۰ هزار شهید نشان می دهد که به طور متوسط در هر وصیت نامه چهار بار از امام حسین (ع)، کربلا و عاشورا صحبت شده است و همچنین چهار مرتبه از ولایت فقیه صحبت شده است.

وی اظهارداشت: ولایت مداری اصل ویژگی سردار سلیمانی بود زیرا اگر همه ویژگی ها را داشت و به شاخص ولایت مداری نمی رسید نه اخلاص تمام بود، نه جهاد مقبول می شد و نه عبادات و معنویات.

استاد حوزه‌علمیه گفت: بعد از سردار سلیمانی مریدان ولایت فقیه و معتقدان به حکمت رهبری پنهان نکنند و به زیبایی بگویند زیرا اصحاب امام زمان (ع) که رعب آنها دشمن را نابود می کند به دلیل شدت ولایت مداری آنهاست.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان افزود: در منطقه خیلی بالاتر از زمان رسول خدا (ع) و بعد از رسول خدا (ع)، رعب حضرت آقا در دل آنها است و خدا لعنت کند آنهایی که با ساز مخالف زدن می خواهند ابهت جهانی و منطقه ای ولی فقیه و شخص مقام معظم رهبری را پائین بیاورند و برخی ها تلاش خود را کردند و نشد و نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن اگر نزدیک شود، یعنی ما به شکلی رفتار کرده ایم که از ما نترسیده است، تاکید کرد: بر اساس آموزه های امام علی (ع) اگر جهاد نکنید  و مقابل دشمن نایستید با ذلت و خواری همه چیز خود را از دست می دهید و اگر جواب دندان شکن ندهید با ذلت و خواری همه چیز خود را از دست می دهید.

استاد حوزه‌ علمیه با تاکید بر اینکه باید سردار سلیمانی را به جهان معرفی کرد ، گفت: فکر می کنید بتوانیم یک سریال بین المللی از زندگی سردار سلیمانی بسازیم؟

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان ادامه داد: اگر به اندازه بودجه ای که برای امنیت کشور است یک سریال ایشان ساخته و جهانی کنیم، می صرفد و این امنیت نهایی ما را تضمین می کند.

 مردم کرمان در این بخش از سخنان حجت الاسلام پناهیان شعار مرگ برمنافق سر دادند و وی گفت: تعبیر شما از مرگ بر منافق، مرگ بر  سازشکار و کسی که کوتاه آمده، است، و پس از آن مردم جمعیت شعار مرگ بر سازشکار را سر دادند.

استاد حوزه‌ علمیه ادامه داد: هیچوقت در تاریخ، تندیس و سرود برای یک سازشکار نساخته اند، هیچوقت تشییع جنازه هیچ سازشکاری اینقدر شلوغ نمی شود و هیچوقت مردم اشک در فراق یک سازشکار نمی ریزند و تنها برای یک جهادگر که دشمن از او می ترسد مردم اینگونه غوغا می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به اینکه اگر سردار  را به جهانیان و جوانان معرفی کنیم قوت قلب می گیرند، تاکید کرد: برخی ها به جای اینکه دشمن را بترسانند، ترس دشمن را می ریزند و در این بین هستند کسانی که ما را از دشمن می ترسانند.

وی گفت: از مسئولان می خواهیم رعبی که دشمن از سردار سلیمانی داشت را از تک تک مسئولان باید داشته باشد.

 استاد حوزه‌ علمیه افزود: سردار سلیمانی را درحالی زدند که می دانستند برای آنها هزینه زیادی دارد اما چون داشتند از ترس می مردند این کار را کردند و گفتند هزینه های آن را تحمل می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیانیان کرد: اینکه رئیس جمهور احمق و دلقک قمار باز آمریکا می آید جلو می گوید من دستور دادم می دانید چرا هول شده و چنین می گوید در حالی که در عالم هیچ کاره ای نیست.

وی افزود: همه می دانند که نظام سلطه و صهیونیست هایی که پشت پرده هستند و کسی آنها را نمی شناسد و به دلیل وحشت شان است که ترامپ می آید و می گوید من دستور دادم.

استاد حوزه‌ علمیه ادامه داد: فلسطین اشغالی یک پایگاه است و شیشه عمرآنها اینجاست آنها ترسیدند و از وحشت مردند و به همین دلیل رئیس جمهور آمریکا زود می گوید من بودم که دستور دادم تا کسی ذهنش سراغ اسرائیلی ها  نرود.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: می بینید که حدود دو هفته است که خفه خون گرفته اند و می گویند ذهن تان طرف ما نیاید و این در حالی است که شاید بیشترین کسی که باید مصاحبه می کرد و ابراز خوشحالی می کرد روسای پلید رژیم صهیونیستی هستند اما از ترس شان رئیس جمهور دلقک آمریکا را جلو انداخته اند که کسی سراغ آنها نرود.

وی اظهارداشت: دشمن باید از مجلس شورای اسلامی و هیات وزرا همانند سردار شهید سلیمانی وحشت کند.

یک استاد حوزه‌ علمیه ادامه داد: سردار سپهبد شهید سلیمانی با همه تدبیر، منطق، مهربانی عطوفت و اشکی که در وجود نازنین خود داشتند توانسته بود دشمن را از خود بترساند و باید دید این موجود لطیف، دوست داشتی و عاشق چرا توانسته بود دشمن را از خود بترساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.