به گزارش ایرنا، زهره جعفرخوانی روز شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان در سالن پیامبر اکرم (ص) استانداری ضمن تبریک و تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و با بیان اینکه سه خصوصیت اصلی که سردار شهید سلیمانی داشتند خدامحوری، ولایتمداری و مردم داری بود که باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم افزود: مراجعان به کاریابی به دلیل مقرری بیمه امسال با تفاوت محسوسی نسبت به ۹ ماه سال گذشته افزایش پیدا کرده که ۲۶ درصد از مراجعات مربوط به خانم ها و ۷۳ درصد مربوط به آقایان است.

رئیس انجمن صنفی کاریابی های استان کرمان با توجه به اینکه بیشترین تعداد مراجعه کنندگان با مدرک تحصیلی دیپلم بوده اند و گروه سنی مراجعه کننده نسبت به سال قبل تغییر نکرده است اظهار داشت: به دلیل ارتباط با اداره فنی و حرفه ای تفاوت زیادی نسبت به سال های گذشته در افراد مراجعه کننده دارای مهارت و فاقد مهارت وجود دارد و افراد مراجعه کننده بیشتر دارای مهارت هستند تا فاقد مهارت.

وی ورود برخی رشته های مورد نیاز جامعه و افرادی که مهارتی در این زمینه ندارند را به فنی و حرفه ای لازم دانست و گفت: اگر برخی رشته های درآمدزا توسط اداره فنی و حرفه ای رایگان آموزش داده شوند می تواند در ارتقا سطح مهارت ها و جذب نیروی کار بسیار موثر باشد.

جعفرخوانی تعداد افراد جذب شده به کار از طریق کاریابی را ۲ هزار و ۹۴۴ نفر عنوان کرد و گفت: خیلی از کارفرمایان از مزیت های کاریابی ها اطلاعی نداشته و خود اقدام به جذب نیرو می کنند در صورتی که می توانند با استخدام برخی نیروها از جمله جذب افراد تحت پوشش کمیته امداد و یا بنیاد شهید تا دو سال از حق بیمه معاف شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تعدادی کاریابی در زمینه بین الملل و مجازی داریم اظهار داشت: برخی از ارگان ها مصاحبه و گرفتن نیروی کار را به کاریابی ها می سپارند و بسیار به صورت شفاف هم کارجو و هم کارفرما در جریان قانون و مقررات قرار گرفته و می توانند کار خود را پیش ببرند.

رئیس انجمن صنفی کاریابی های استان کرمان همچنین افزود: شرکت های کوچک به صورت معمول کارهای خود را در زمینه معرفی نیرو و استخدام آن به ما می سپارند اما شرکت های بزرگ چون مس، گلگهر و میدکو از طریق آزمون نیروهای خود را انتخاب می کنند که اگر این کار در چرخه کاریابی صورت پذیرد به دلیل اینکه هم تخصص و هم اطلاعات در زمینه گرفتن نیرو و حقوق و مزایا داریم کمتر در زمینه اشتغال دچار تنش و مشکل می شوند و حتی می توانند از مزایا و بیمه بیکاری نیز استفاده کنند.

وی همچنین با تاکید بر عمیق تر شدن نقش کاریابی ها به دلیل ضابطه مند بودن آن ها گفت: تنها بخش های استان کرمان هستند که کاریابی ندارند که قرار شده است با کاریابی های کرمان در ارتباط باشند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.