حمیدرضا رشیدی روز سه شنبه در همایش تجلیل از پرستاران نمونه استان کرمان به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) افزود: در تربیت نیروی انسانی پرستاری باید جدیت خاصی وجود داشته باشد و مهارتی که کاربرد آن بر بالین بیمار مورد استفاده قرار میگیرد بسیار مهم است و اخلاق حرفه ای نیز باید در این حرفه مد نظر قرار گیرد .

وی با بیان اینکه پرستاری حرفه ای خطیر و کار طاقت فرسایی است اظهار داشت: امروز کشور در شرایط خاصی قرار دارد و این فضا برگرفته از تحریم های ظالمانه است که در این راستا هجمه هایی به تیم پزشکی و پرستاری وارد می شود.

وی گفت: تنها چیزی که می تواند در شرایط تحریم ما را نجات دهد صبر، صبوری و همدلی است لذا اطمینان می دهم تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان هیچ موردی را برای جبران زحمات تیم پرستاری و پزشکی دریغ نمی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: پرستاران کرمان تاکنون خوب عمل کرده و نشان داده اند رفتار و اخلاق حرفه ای پسندیده ای که قابل انتظار است با وجود همه سختی ها و مشکلات از خود نشان داده اند.

وی مواجه شدن با افراد در شرایط بیماری را کاری دشوار عنوان کرد و افزود: تحمل و بردباری بر منزلت جایگاه پرستاری می افزاید و این مهم قابل جبران با پاداش های مادی نیست.

رشیدی گفت: نگاه سیستم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی و وزارتخانه، کم کردن فاصله بین طبقات در بحث دریافت ها است.

وی با بیان  اینکه نقش پرستاران در خدمت به بیماران از نقش پزشکان بیش تر است افزود: تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش پرستاری نیاز به زحمت زیادی دارد لذا اگر فرد با دانش و اخلاق نتیجه دانشکده های پرستاری باشد می توان اطمینان داشت به بیمار به خوبی رسیدگی خواهد کرد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ پرستار در دانشگاه علوم پزشکی کرمان فعال هستند و با احتساب پرستاران بخش خصوصی این آمار به سه هزار و ۵۰۰ نفر می رسد.

محمد رحمتیان به وجود پنج دانشگاه علوم پزشکی کرمان رفسنجان ،جیرفت ،سیرجان و بم اشاره کرد و افزود: روز پرستار مصادف با پنجم جمادی الاول و ۱۱ دی ماه است فردا پرستارهای نمونه کشوری با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار دارند.

جشن تجلیل از ۱۲۰ پرستار کرمان با همت دانشگاه و سازمان نظام مهندسی پرستاری برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.