محمد رضا علیزاده روز شنبه در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران کتاب ایران در کرمان افزود: نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان از هفتم تا ۱۳ دی در محل مجتمع نمایشگاهی جنوب شرق کرمان برپا می شود و  ۶۱۳ ناشر برای نمایشگاه ثبت نام کردند که ۳۳۱ ناشر شامل ۲۱۷ ناشر مستقل و ۱۱۴ نشار به صورت نمایندگی در نمایشگاه کتاب کرمان حضور دارند.

وی تصریح کرد: همچنین در بخش بین الملل نمایشگاه ۱۱ هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب در قالب ۱۴ غرفه از ۸۶ کشور جهان، توسط ۹ ناشر به مخاطبان ارائه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: در بخش دیجیتال نمایشگاه کتاب کرمان ۱۵ غرفه کتاب های دیجیتال را عرضه می کنند و در بخش جنبی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نمایشگاه عکس نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه های جنبی در هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان اظهار داشت: برگزاری جلسات نقد و بررسی، رونمایی، جشن امضای کتاب با حضور نویسندگان و اهالی فرهنگ مانند هر سال از جمله برنامه های تدارک دیده شده است.

علیزاده گفت: برگزاری شب های فرهنگی در شهرستان ها در قالب تورهای کتابگردی با همکاری فرمانداری ها در دستور کار قرار دارد تا علاقه مندان شهرستانی هم از نمایشگاه کتاب کرمان بازدید کنند.

وی با اشاره به تخصیص یارانه کتاب از سوی دولت در این نمایشگاه افزود: امسال در نمایشگاه کتاب ۱۳۰ میلیون تومان یارانه در قالب کارت خرید کتاب و تخفیف 20 درصد به متقاضیان و علاقه مندان اختصاص داده می شود و ناشران نیز کتاب های خود را بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ارائه می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: با گذشت هجده دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب کرمان این رویداد تبدیل به مطالبه شده است و مردم کرمان هر سال انتظار برگزاری این نمایشگاه را دارند.

وی تاکید کرد: امسال به رغم مشکلات اقتصادی و زمان برگزاری، تلاش کردیم نمایشگاه کتاب کرمان برگزار شود و این نمایشگاه مجموعه کاملی است که با حضور اساتید، نویسندگان، ناشران و موسسات ادبی و هنری شکل می گیرد.

علیزاده تاکید کرد: با توجه به مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان برای انتخاب کرمان به عنوان شهر پایتخت کتاب در سال ۱۴۰۴، برگزاری این نمایشگاه از اهمیت لازم برخوردار است تلاش می کنیم از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.

وی افزود: شعار نمایشگاه  کتاب کرمان در سال جاری کتاب یعنی زندگی است و برای رفت آمد علاقه مندان سرویس های ویژه اتوبوس در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.