به گزارش ایرنا محمدعلی دهقان روز پنجشنبه در آیین نخستین همایش ملی بررسی آراء و اندیشه های تفسیری آیت الله جوادی آملی بیان کرد: وقتی چندی پیش به محضر حضرت آیت الله جوادی آملی رسیدیم آیت الله اذعان داشتند که خون شهدا پاک کننده است و فرمودند;ارث ۲ نوع مادی و معنوی داریم در ارث مادی موروث می میرد ولی در ارث معنوی وارث می میرد؛ لذا اگر می خواهید وارث شهدا و انبیا باشید باید خودتان اول بمیرید باید دنیا و تعلقاتش، هواهای نفسانی , هوس ها در شما بمیرد تا به مرگ و حیات جاودانه و طیبه برسید.

وی تصریح کرد: حضرت آیت الله جوادی آملی ارادت خاصی به آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتند و یکی از مصادیق حیات طیبه را آیت الله هاشمی رفسنجانی دانستند و همچنین ایشان از اینکه جمعی از مردم رفسنجان پرچمدار نهضت قرآنی هستند به ما بشارت دادند و فرمودند کسانی که بمیرند  و امام زمان را نشناسند به مرگ جاهلیت مرده اند.

دهقان ادامه داد: آیت الله جوادی املی فرمودند امام و قرآن عِدل هستند و این را می رساند کسی که قرآن وامام زمان را نشناسد و بمیرد به مرگ جهالت مرده است.

وی افزود: تقاضا داریم دفتر فرهنگی حضرت آیت الله جوادی آملی در رفسنجان تاسیس شود تا بتوانیم این حرکت فرهنگی و تفسیر تسنیم حضرت که وقت زیادی را برای آن گذاشته اند ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: ۸۴ جلد تفسیر تسنیم است که ۵۴ جلد آن به چاپ رسیده و می خواهیم در رفسنجان همه نهادهای فرهنگی شامل ۱۰ حوزه علمیه، ۱۰ مرکز آموزش دانشگاهی این فرصت مناسب را ادامه دهند و در خدمت آثار حضرت آیت الله جوادی آملی باشیم.

دبیر همایش ملی بررسی آراء و اندیشه های تفسیری آیت الله العظمی جوادی آملی از ارسال ۹۳ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

فاطمه نخعی فرد  بیان کرد: این همایش به همت موسسه آموزش عالی حوزه حضرت زینب کبری (س) رفسنجان و بنیاد بین المللی علوم و حیانی اسراء برگزار شد و همایش ویژه خواهران حوزه های علمیه خواهران است و تا ۳۰ مهرماه مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش بود که ۹۳ مقاله با موضوعات مختلف نظام اقتصادی، نظام معرفتی، نظام تفسیری، نظام تعلیم وتربیت،  نظام سیاسی، نظام ایمانی، نظام اخلاقی و نظام احکام دینی از سراسر کشور ارسال شد.

نخعی فرد ادامه داد: ۲۰ مقاله از استان کرمان، ۲۰ مقاله از استان قم، ۹ مقاله از استان خوزستان، ۹ مقاله از استان سمنان، ۸ مقاله از استان اصفهان، از استان های تهران و گلستان به ترتیب ۶ و ۵ مقاله، ۴ مقاله از استان یزد، از استان های البرز، قزوین و آذربایجان شرقی هر کدام ۲ مقاله جمعا ۶ مقاله، و از استان های لرستان، مرکزی، سیستان وبلوجستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و ایلام هر کدام یک مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال و مورد بررسی قرار گرفتند که از این ۹۳ مقاله ۳۹ مقاله برگزیده شدند که ۹ مقاله برتر و بالای ۸۰ امتیاز کسب کردند و ۳۰ مقاله هم بالای ۷۰ امتیاز کسب کردند که شایسته تقدیر هستند.

وی گفت: این ۹ مقاله برتر در سه سطح ۲ (لیسانس)، ۳( کارشناسی ارشد) و ۴ ( دکترا) هستند که در هر سطحی ۳ مقاله انتخاب و برتر شناخته شده است ضمن اینکه ۲ مقاله در سطح ۴  از رفسنجان و بقیه مقالات برتر از استان های قم، تبریز، یزد و تهران هستند که ارزش علمی و پژوهشی دارند و در مجلات معتبر به چاپ خواهند رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.