به گزارش ایرنا، سردار رمضان شریف روز دوشنبه در چهارمین جشنواره رسانه ای استانی ابوذر با عنوان رسالت رسانه در گام دوم انقلاب اسلامی افزود:  طبیعی است جوانان ما به دلیل عدم شناخت و رفتار حرفه ای رسانه ای دشمن دچار چالش جدی شده  و حداقل این است که دچار شک می شود و حداکثر رفتاری را انجام می دهد که جبهه مقابل می خواهد و این بسیار مسئولیت اصحاب رسانه را برجسته می کند.

سردار شریف گفت: تا افرادی که کار رسانه ای می کنند بر همه امور از جمله نقاظ ضعف و مثبت مسلط نشوند ما قادر نیستیم فراورده رسانه ای خوبی را شاهد باشیم.

وی به موضوع سواد رسانه ای به عنوان واقعیت جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: ما نمی توانیم جلوی امواج اخبار را بگیریم و یک فرد ممکن است در آن واحد با چند پیام روبرو شود و اگر قادر نباشد این پیام چه هدفی دارد نباید توقع داشته باشیم رفتاری منطقی داشته باشد.

مسئول راوابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  تاکید کرد: ما نتواسته ایم به جامعه بگوییم هر رسانه یک صاحبی دارد و اگر بتوانیم بگوییم هر پیامی را می شونید یک فرد یا گروه با آن خبر اهداف خاصی را دنبال می کنند کار بزرگی انجام داده ایم.

۴۰ سال آینده زمان شکوفایی و پیروزی انقلاب اسلامی 

سردار شریف همچنین چهار دهه گذشته را زمان رویارویی با دشمن و تثبیت انقلاب اسلامی دانست و افزود:  ۴۰ سال آینده نیز زمان شکوفایی و پیروزی ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین بن بست یک کشور ناتوانی نظامی برای دفاع از امنیت است گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار ارزنده و قابل تاملی داشته و مطمئن باشید ۴۰ سال دوم زمان شکست های پی در پی دشمن است.

وی با بیان اینکه امروز با جانفشانی رزمندگان اسلام از گروه های معاند مانند طالبان، صدام، داعش، سازمان منافقین و غیره خبری نیست اظهار داشت: آینده شکوفا و امیدبخش را در پیش رو داریم و رسالت رسانه این است که امیدهای واقعی به مردم بدهد و با تکیه بر آنها به گام دوم انقلاب بپردازد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: قبل از هر چیز باید به این نکته توجه کرد که انقلاب اسلامی گفتمان سومی را در دنیای جدید مطرح کرد و کره زمین که در اختیار دو گفتمان کمونیستی به رهبری اتحاد جماهیر شوری و گفتمان آمریکایی و نظام سرمایه داری بود شکل گرفت.

وی با بیان اینکه نفوذ یک گفتمان کار دشوار و پیچیده ای است و تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هر کس می خواست حرکت و جنبشی را رهبری و انقلابی را راه اندازی کند باید راه و روش کمونیستی را پیش می گرفت باید با  ایدئولوژی کمونیسیتی دنبال استقرار نظام جدید می بود افزود: در حالی که انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ به رهبری یک مرجع تقلید، روحانی مبارز و فهیم و رهبر مقبول با گفتمان انقلاب اسلامی پا به عرصه سیاست و اجتماع گذاشت هر چند که احیای گفتمان انقلاب اسلامی و اهل بیت (ع) گفتمان قرآن بود.

مسئول راوابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: گفتمان کمونیست ها و اتحاد جماهیر شوری در مقطعی به گونه ای بسیار موفق بود به گونه ای که علاوه بر اینکه نصف کره زمین را در پوشش خود قرار داد و نیمی از کشورهای دنیا در اردوگاه اتحاد جماهیر شوری بودند این گفتمان موفق شده بود حتی در میانه ملت و نژادهای واحد هم ایجاد شکاف و تفرقه بکند.

وی به تفکیک آلمان شرقی و غربی اشاره و تصریح کرد: وضعیت فعلی کره شمالی و یمن شمالی و جنوبی حاصل همین نگاه بود و در برخی از کشورها نیز که امکان تفکیک وجود نداشت گروه ها و احزابی شکل گرفته بود که پایه حرکتشان پایه کمونیستی بود و در ایران حزب توده مظهر آن بود.

سردار شریف تاکید کرد: گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان سومی بود که در آن دوره توانست در بین اندیشمندان دنیا و کشورها توانست جایگاهی پیدا کند و بخشی از افکار عمومی را به خود جلب کند و همان چیزی که امروز ما آن را پرچم و نماد جبهه مقاومت است.

وی اظهار داشت: صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در واقع رویداد مهمی است و ۴۰ سل از استقرار نظام جمهوری اسلامی با همه موانع، کم تجربگی ها و پیشرفت ها را داشته ایم و این چهل سال مبارزه مداوم برای تثبیت رونق و تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی بوده است.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر بخواهیم بیانه گام دوم انقلاب را حداقل به سه قسمت تقسیم کنیم یک قسمت این است انقلاب در ۴۰ سال گذشته چه حوادثی را پشت سر گذاشته و چه راهکارهایی را در پیش گرفته و چه پیروزی هایی را کسب کرده است و این منطق ۴۰ سال گذشته است.

وی تاکید کرد: بخش دوم ترسیم افق آینده پیش روی ما است و ما آن را آغاز گام دوم می دانیم که در فنداسیونی که در طول چهل سال گذشته پی ریزی شده حرکت را ادامه می دهیم با در نظر گرفتن تمام اشتباهات و حتی کم کاری ها و بهره گیری از تجارب بسیار ارزنده سالهای گذشته.

سردار شریف افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی افق انقلاب اسلامی را به زیبایی ترسیم کردند و موتور محرکه آن را برای گام دوم جوانان خطاب کردند و در اینجا ما یک راهبرد رسانه ای می خواهیم که بتواند گذشته را تصویرسازی، شرایط فعلی را ترسیم  و افق آینده را برگرفته از سرفصل و محورهایی که رهبری فرموده اند خوب تبیین کند.

وی با بیان اینکه راهبرد دشمن در حوزه رسانه، فضای مجازی و کار تبلیغاتی اکنون چیست؟ افزود: شاه بیت رفتار رسانه ای دشمن از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی یک جمله بوده و آن اثبات ناکارآمدی نظام دینی برای اداره کشورها از جمله ایران در قرن حاضر بوده است.

مسئول راوابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  تاکید کرد: دشمن تلاش می کند این گزاره را به بهانه های مختلف و با دروغ پردازی های مختلف با تحلیل های ناقص و وراونه در اذهان عمومی بنشاند و ثابت کند.

وی با اشاره به اینکه راهبردهای تاکتیکی دشمن نیز سه راهبرد مشخص است به طوری که در وهله نخست تلاش می کند ما از انقلاب اسلامی ناامید و پشثیمان کند افزود: دوم دشمن شرایط امروز را سخت و غیر قابل تحمل و بحرانی و بن بست اعلام می کند و سوم اینکه دشمن شرایط آینده را بسیار مایوس و ناامید در ذهن و روح جامعه ما تلقی می کند.

سردار شریف ادامه داد: به گونه ای که دشمن از یک فرصت تاریخی نیز بهره مند است و حدود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت امروز ما که عمدتا جوانان و نوجوانان هستند رژیم ستمشاهی و اقدامات و مبارزات امام را به  صورت ملموس و عینی درک نکرده اند لذا به نوعی انقطاع نسلی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به تهدید دشمن در مورد اینکه نمی گذاریم انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد خود را ببیند افزود: این تهدیدها به گونه ای بود که بسیاری از تولیدات شبکه های رسانه ای  معاند با رفتار حرفه ای و گزاره های مشخص رژیم غارتگر و وابسته پهلوی  را رژیمی مدرن که می رفت ایران را به دروازه های پیشرفت و تمدن برساند، معرفی می کنند.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمن در این سه راهبرد مشخص و با بهره گیری از انقطاع نسلی دوره اول انقلاب و دوره دفاع مقدس فشار ویژه ا ی را در بخش رسانه ای اعمال می کند و روزی نیست که گزاره خبری و پیام جدید را تولید نکنند از طرفی ما به دلیل کم تجربگی و کم اهمیت دادن به این موضوع و یا به دلیل نداشتن نیروهای حرفه ای در این عرصه نتوانستیم هم کارکرد کارکرد نظام در ۴۰ سال گذشته به نسل جوان انتقال دهیم و چهره منحوس رژیم سابق را خوب به جوانان معرفی کنیم.

آمریکا و اسرائیل پشت صحنه اغتشاشات اخیر بودند

مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اغتشاشات هفته گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: در اغتشاشات اخیر که در پی افزایش قیمت بنزین رخ داد رسانه ها به سرعت با تجربه قبلی هیجان سازی کرده و با به خط کردن اوباش در حواشی شهرها مشکلاتی را به وجود آوردند که به شدت نگران کننده بود و اگر نیروهای امنیتی نبودند، به این سرعت جمع نمی شد و برنامه دشمن خیلی طولانی بود.

وی اظهار داشت: افزایش قیمت سوخت به نوعی موضوع اقتصادی است که با فرآیندهای اجتماعی ما به شدت گره خورده است و هر زمانی که ما در قیمت سوخت افزایشی داشته ایم اعتراضاتی نیز به وجود آمده است که بسته به میزان تدبیر مسوولان شدت این مسائل متفاوت بوده است.

وی با اشاره به اقناع نشدن مردم در مساله اخیر تصریح کرد: پشت این صحنه اسرائیل و آمریکا بود و به دلیل اینکه فشار اقتصادی اعمال شده از طرف آنها جواب نداده بود، فرصتی ایجاد شد و با توجه به نارضایتی هایی در مردم وجود داشت، سودجویان بر موج سوار شدند و این خشونت بی سابقه را به وجود آوردند.

سردار شریف افزود: رفتارهای داعش وار را اخیرا  شاهد بودیم که با کلت های مخفی به مردم شلیک کرده و خشونت بالا و سازماندهی و بهره گیری از خانم ها برای ایجاد درگیری اول تجربه جدیدی بود و دشمنان بر موج نا آرامی ها سوار شدند.

وی ادامه داد: رسانه های کشور رسالت بزرگی داشتند که در دام دشمن گرفتار نشوند اما متاسفانه خیلی شاهد این هوشمندی در اتفاقات اخیر نبودیم.

سردار شریف  با اشاره به نعمت وجود رهبری در کشور به عنوان یک برگ برنده ای که بسیاری از کشورها از آن محروم هستند افزود: اگر بیانات مقام معظم رهبری در درس خارج فقه در اغتشاشات نبود، شرایط ما بدتر و فرصت بیشتری برای سوءاستفاده دشمن فراهم می کرد و این بیانات موجب شد مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند.

وی تاکید کرد: باید قدر رهبر معظم انقلاب اسلامی و این ملت فهیم را دانست که علیرغم فشار معیشتی و مشکلات و اینکه توافقی با افزایش قیمت در این مقطع نداشتند اما با دشمن همراه نشدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.