علیرضا سالاری روز چهارشنبه افزود: ماموران پاسگاه زهمکان فاریاب طی چند روز گذشته در ۲ عملیات جداگانه موفق به کشف یک محموله ۳۰ کیلوگرمی هروئین و ۳۰ کیلوگرم شیشه به همراه ۲۵ کیلوگرم مرفین از سوداگران مرگ شدند.

این مقام قضائی با اعلام اینکه در این رابطه ۲ قاچاقچی بازداشت شده اند عنوان کرد: در بازجویی های اولیه از متهمان مشخص شد، این افراد به صورت سازمان یافته و شبکه ای محموله های هروئین و شیشه را از مرزهای شرقی کشور به سمت استان های مرکزی کشور منتقل و توزیع می کرده اند.

سالاری خاطرنشان کرد: قاچاقچیان از ماشین های مدل بالا برای انتقال این محموله های مواد مخدر استفاده می کردند و با توجه به اینکه خودروهای متهمین مجهز به GPS و سایر تجهیزات الکترونیکی بوده، توسط سایر اعضای باند قابل ردیابی و شناسایی بوده است.

رئیس دادگاه عمومی شهرستان فاریاب اعلام کرد: دستورات قضائی لازم در راستای شناسایی و دستگیری سایر اعضای این باند صادر شده است.

وی هشدار داد: قانون گذار مجازات های سنگینی برای سوداگران مرگ در نظر گرفته به طور مثال مستند به ماده ۴۵ قانون مبارزه با مواد مخدر (الحاقی مصوب ۱۲/۷/۱۳۹۶) هر کس هروئین، مرفین، مت آمفتامین (شیشه) و یا دیگر مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیر داروی را وارد کشور کند ،یا مبادرت به ساخت ،تولید ،توزیع صدور ، ارسال و خرید و فروش نمایید و یا در معرض فروش قرار دهد و یا نگهداری مخفی یا حمل کند و هرگاه مواد مکشوفه بیش از ۲ کیلو گرم باشد متهم محکوم به اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم است.

سالاری در پایان از تلاش های نیروی انتظامی و پاسگاه زهمکان و پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فاریاب تقدیر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.