به گزارش ایرنا، رضا فلاح روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان افزود: روش کار جمعیت هلال احمر اینگونه  است که در صورت وقوع حادثه در روز و هفته نخست کمبودها جبران می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به زلزله سال گذشته کوهبنان گفت: ۲۵۰ چادر در روز نخست به سه هزار دستگاه رسید و استان‌های مجاور حین حادثه کمبودها را جبران می کنند.

در زمان زلزله کوهبنان، آمار دقیقی از شهرستان‌ها نداشتیم و طرح عملیاتی انجام شد که هزینه بسیاری بر ما تحمیل کرد لذا جمعیت هلال احمر نیاز به اطلاعاتی در زمینه تعداد روستاها، دهیاران، آدرس و شماره تماس‌ها برای سهولت دسترسی دارد.

باید آمار خودروهای سنگین و غیر سنگین و زمین های خالی برای ایجاد اردوگاه، آمار جمعیت شهرستان و انبارها، بیمارستان‌ها، نانوایی‌ها، فاصله تا شهرستان ها، وضعیت جاده‌ها و میزان امکانات معین هر منطقه را ارزیابی و در اختیار این جمعیت قرار گیرد که در صورت اتفاق بتواند امدادرسانی مطلوب داشته باشد و امکانات هدر نرود اما برخی شهرستانها این آمار را محرمانه دانستند. 

کارت هوشمند پوشش حوادث و توزیع خوار و بار برای سهولت دسترسی به انبار در راستای خدمات رسانی الکترونیک راه اندازی شده و این کارت به هر فردی داده و در زمان استفاده از امکانات در سیستم ثبت می شود.

وی با اشاره به سیل اخیر سال گذشته گفت: عشایر در پنج نقطه موجود هستند که به تذکرات فرمانداران توجه نمی کنند و در مسیر سیل چادر می زنند که در زمان حادثه سال گذشته ۵۰۰ چادر بین آنان توزیع شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.