محمد جواد فدائی استاندار کرمان در ادامه سفرهای شهرستانی و دوره ای خود در روزی که گذشت به همراه مدیران ستادی و تیم اقتصادی طی یک روز کاری با سفر به شهرستان شهرباباک در 240کیلومتری مرکز استان ضمن اقدام به افتتاح تعدادی طرح، با شرکت در نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصادی و رفع موانع تولید شهربابک  به بررسی فعالیت های در دست انجام پرداخته و تصمیماتی برای پیشرفت هر چه بیشتر این شهرستان اتخاذ کرد.

استاندار کرمان  در جریان سفر به شهربابک در بدو ورود ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا بازدیدی از چندین طرح ورزشی صنعتی در دست انجام این شهرستان داشت و بر سرعت بخشی به روند اجرای طرح ها تاکید کرد.

محمدجواد فدائی در بازدید از  طرح مجتمع فرهنگی - ورزشی شهدای مس شهربابک و ورزشگاه ۱۰ هزار نفری در دست احداث این شهرستان افزود: تاخیر در زمان تعیین شده پروژه موجب استهلاک و هدر رفت هزینه ها خواهد شد که لازم است در این خصوص برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
این گزارش حاکیست، عملیات اجرایی طرح احداث مجتمع فرهنگی - ورزشی شهدای مس شهربابک  با ۶۶درصد رشد فیزیکی از سال ۸۶ آغاز شده و تاکنون ۳۲ میلیارد تومان در راستای اجرای این طرح هزینه شده و برای تکمیل آن به ۷۸ میلیارد اعتبار نیاز است.
استاندار کرمان همچنین از پارک صنعت شهربابک نیز بازدید کرد، زمین پارک صنعت شهرستان شهربابک سال ۶۰ واگذار شده است.
فدائیدر راستای رفع مشکلات این پارک صنعتی از قبیل عدم واگذاری اسناد ملکی و تعارضات موجود بین شهرداری و راه و شهرسازی با مسئولان مربوطه بحث و گفت و گو کرد.  
این طرح با ۵۶، ۲۴ و ۳۳ هکتار در سه فاز در حال احداث است.

اجرای طرح‌های توسعه ای شهربابک به رونق تولید می‌انجامد

استاندار کرمان در جریان بازدید از طرح های توسعه ای و زیربنایی شهربابک گفت: اجرای این طرح ها به رونق تولید و خلق فرصت‌های جدید شغلی در منطقه کمک می‌کند.

محمد جواد فدائی  از نزدیک در جریان پیشرفت طرح های در دست اجرای کارخانه لیچنگ مس فلات بابک و کارگاه فرآوری فیروزه قرار گرفت و خواستار سرعت بخشی در روند توسعه ای این طرح ها شد.
 کارگاه فراوری فیروزه در مجتمع مس شهربابک حوزه میدوک قرار دارد که سالانه ۶۰ تن سنگ خام با رگه های فیروزه از معدن میدوک برداشت می شود.
طرح در دست اجرای کارخانه لیچنگ مس فلات بابک با ظرفیت تولید هزار تن کاتد در سال نیز مورد بازدید استاندار قرار گرفت .
این کارخانه به روش ترکیبی هیپ و تانک لیچینگ فعالیت می کند و اکنون پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.
عملیات اجرایی این طرح از بهمن سال ۹۷ با حضور وزیر صنعت و معدت و تجارت با ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی و اشتعالزایی مستقیم ۶۵ نفر و ۱۰۰ نفر غیرمستقیم آغاز شد.

شناسایی ۱۰۰ واحد صنعتی نیمه فعال کرمان توسط مس سرچشمه 

به گفته استاندار کرمان با هماهنگی های انجام گرفته مقرر شد شرکت مس با تامین نیازهای خود از داخل استان در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده زمینه رونق واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال را فراهم کند که این شرکت ۱۰۰ واحد نیمه فعال استان را شناسایی و تا پایان سال زمینه رونق تولید آنان مهیا خواهد شد.

محمدجواد فدائی در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید شهرستان شهربابک افزود: همچنین برای رونق تولید ۱۰ واحد از ۵۰ واحد غیرفعال شناسایی شده توسط شرکت مس در استان کرمان تا پایان سال و  مابقی تا سال آینده برنامه ریزی شده است.  

وی اظهار داشت: ۲ هزار هکتار کشت گلخانه ای در استان کرمان وجود دارد که این رقم در شهربابک پنج هکتار اعلام شده که وضعیت مطلوبی است.

استاندار کرمان تصریح کرد: طبق مصوبه این نشست سطح زیر کشت گلخانه در شهرستان شهربابک ظرف ۶ ماه آینده ۵۰ هکتار خواهد رسید.

وی افزود: مسئولان شهربابک در این نشست متعهد شدند ظرف ۶ ماه آینده تا خرداد سال آینده ۵۰ هکتار گلخانه را به بهره برداری برسانند و دستگاه های ذیربط موظف همکاری هستند.

استاندار گفت: ظرف یک ماه آینده باید مشکل اسناد گلخانه های منطقه بنیکه شهربابک برطرف شود.

فدائی به آلایندگی کارخانه ذوب مس خاتون آباد و طرح های در دست اجرا برای رفع این آلایندگی نیز اشاره و تصریح کرد: راه اندازی مرکز توسعه کسب و کار شهرستان شهربابک بی شک نقش مهمی در تحولات توسعه ای این منطقه ایفا می کند.

وی اظهار داشت:  ۱۲ کیلومتر از جاده شهربابک به هرات تا پایان آبان امسال به بهره برداری می رسد، همچنین فرماندار با کمک دستگاه قضائی معارض موجود در این محور را برطرف کند تا بقیه مسیر تا پایان سال به بهره برداری برسد.

استاندار کرمان در خاتمه از اینکه گاهی برخی مشکلات و موانع سالها برطرف نمی شود، اظهار تاسف کرد.

تحقق ۶۰ درصد مصوبات سفر قبلی استاندار کرمان به شهربابک 

فرماندار شهربابک گفت: ۶۰ درصد مصوبات نشست رفع موانع تولید سفر قبلی استاندار کرمان به این شهرستان عملی و  محقق شده است.

سعید قائینی افزود: نشست چند ماه قبل رفع موانع تولید یکسری مصوبات داشته که بیش از ۶۰ درصد آن اجرایی شده و اجرایی نشدن تعدادی از آنها به دلیل ابهامات قانونی در این زمینه بوده ست که زمان را طولانی کرده است.

وی با بیان اینکه شهربابک با توجه به وجود معادن و منابع موجود از جمله شهرستان های برخوردار استان است تصریح کرد: باید برخی اقدامات در راستای توسعه این شهرستان به سرانجام برسد و برخی اقدامات دیگر نیز آغاز شود.

وی گفت: نشست رفع موانع تولید سفر قبل استاندار کرمان به شهربابک ۱۳ مصوبه داشته که نخستین مصوبه شناسایی و احصا انتظارات صنایع و معادن کوچک این شهرستان از صنعت مس بود.

فرماندار شهربابک ادامه داد: رفع مشکلات گلخانه داران شهرستان شهربابک نیز دیگر مصوبه نشست قبل رفع موانع تولید شهربابک بود که اکنون این مشکلات برطرف شده یا در شرف رفع است.

وی بیان کرد: عارضه یابی واحدهای صنعتی و کشاورزی مشکلات ۱۰۰ واحد شناسایی و در حال رفع است.

قائینی به تشکیل کارگروه رفع آلایندگی کارخانه خاتون آباد به عنوان یکی از مصوبات نشست سفر قبل استاندار کرمان به شهربابک اشاره کرد و گفت: طرح های تکمیلی مس خاتون آباد در دست اجرا است.

وی بیان کرد: در نشست قبل رفع موانع تولید شهربابک، مصوب شد مجتمع مس شهربابک به عنوان معین اقتصادی این شهرستان مسئولیت سه ساله خود را در راستای مسئولیت های اجتماعی و طرح جامع گردشگری این شهرستان به انجام برساند.

فرماندار شهربابک تاکید کرد: ۶ مصوبه نشست قبل رفع موانع تولید شهربابک مربوط به مجتمع مس شهربابک، یکی به فرمانداری و بقیه به سایر دستگاه های اجرایی استانی مرتبط است.

وی بیان این مطلب که زمانی خدمات به سرمایه گذاران ارائه نشود روند توسعه کاهش می یابد افزود: زیرساخت ها برای انجام سرمایه گذاری باید فراهم باشد.

وفاق و همدلی رمز توسعه شهر بابک  

امام جمعه شهربابک نیز مردم این شهرستان را متدین، دیندار، سخت کوش و قانع معرفی کرد و گفت: این مردم همواره و در همه عرصه های دفاع مقدس انقلاب سازندگی کمک حال دولت و نظام بوده اند و سابقه درخشانی در کارنامه خود دارند.

حجت الاسلام علی اصغر انصاریان از مسئولان خواست بیشتر به این شهرستان سفر کنند و به روز ۱۹ دی به عنوان روز شهربابک اشاره و از مسئولان و استاندار برای شرکت در جلسه ای به این مناسب دعوت کرد.

وی اظهار داشت: نمایشگاه اقتصادی شهربابک و دستاوردهای اقتصاد مقاومتی نیز در روز شهربابک در این شهرستان گشایش خواهد یافت.

امام جمعه شهر بابک تاکید کرد: وفاق موجود بین مسئولان یکی از مهمترین خصوصیات مسئولان این شهرستان است به طوری که همواره در کنار هم برای توسعه این شهرستان تلاش می کنند.

 برخی مشکلات صنایع و رونق تولید صنایع شهرستان شهربابک در این نشست با حضور استاندار، مدیران کل استان و برخی مدیران شهرستانی بررسی و مرتفع شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.