به گزارش ایرنا، حبییب الله نیکزادی پناه در دیدار با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: با تغییر کاربری آثار و بناهای موجود در ارگ تاریخی بم می‌توان به ماندگاری بیشتر گردشگران کمک کرد و صنعت گردشگری می‌تواند اقتصاد شهرستان بم را از حالت تک محصولی خارج کند و به ماندگاری بیشترگردشگران در این شهرستان کمک کرد.

وی با اشاره به گستره فعالیت‌های صنعت گردشگری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اظهار داشت: اگر فرصت ها و ظرفیت های موجود با مدیریت و برنامه ریزی مناسب مورد بهره برداری قرار گیرد، صنعت گردشگری می تواند به عنوان یکی از محورهای توسعه در رشد و شکوفایی اقتصاد شهرستان بم نقش بسزایی ایفا کند.

نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان کرمان بیان کرد: با همکاری سازمان میراث فرهنگی سیستم روشنایی ارگ قدیم تکمیل و در حال حاضر شرایط برای بازدید گردشگران از این بنا در ساعات شب مهیا شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان بم دارای ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری است که مغفول مانده است، تصریح کرد: با راه اندازی زیرساخت های مناسب گردشگری در مجاورت جاذبه های این شهرستان، می توان از حضور گردشگران بهره بیشتری برد.

نیکزادی پناه با اشاره به اینکه مجلس در کنار دولت از توسعه گردشگری استان کرمان حمایت می کند، عنوان کرد: صنعت گردشگری که محور توسعه استان کرمان است می تواند به حل معضل بیکاری و رونق اقتصادی این استان کمک زیادی کند.

وی افزود: مدیران ارشد استانی رویکرد مثبتی در خصوص توسعه صنعت گردشگری استان کرمان دارند که با همبستگی، تعامل و تجمیع برنامه های مد نظر دستگاه های مرتبط می توان از توسعه صنعت گردشگری در حل مشکلات اقتصادی استفاده بهینه کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه ساماندهی بناهای تاریخی استان کرمان نیازمند تامین منابع مالی مناسب است، گفت: بیشتر اعتبارات مرمت بناهای تاریخی این استان صرف پرداخت حقوق کارکنان و کارگران می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه این استان دارای جاذبه های گردشگری منحصربفردی چون ارگ تاریخی بم است، افزود: تمام تمرکز این اداره کل بر بهره برداری از جاذبه های شاخص کرمان است که این مهم درسایه همکاری دستگاههای مرتبط و نمایندگان مجلس امکان پذیر است.

فریدون فعالی با اشاره به اینکه ساماندهی بناهای تاریخی استان کرمان به ویژه شهرستان بم نیازمند تامین منابع مالی مناسب است، افزود: بیشتر اعتبارات تخصیص یافته برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی، صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و کارگران می شود.

وی با تاکید بر ایجاد مسیرهای جدید گردشگری در شهرستان بم اظهار داشت: باید در کنار برنامه های بازدید گردشگران از ارگ تاریخی بم، بازید از قنوات، کوچه باغ‌ها، جاذبه های طبیعی، فرهنگی و مذهبی نیز گنجانده شود تا بتوان به ماندگاری گردشگران در این شهرستان کمک کرد.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار لازم جهت سنگفرش و جداره سازی کوچه باغ های بم افزود: ساماندهی این کوچه باغها به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بم با همکاری شهرداری این شهر در دستور کار قرار دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه باید کاربری بناهای تاریخی شهرستان بم تغییر کند تصریح کرد: با راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در بناهای تاریخی می توان علاوه بر حفظ و نگهداری این بناها، به افزایش تعداد مراکز اقامتی شهرستان بم نیز کمک کرد.

۳۰۲۹/۷۴۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.